handdator

Visa fullständig version : sekventiellt spakställ



vr6_mannen
2009-01-16, 16:31
tjena tänkta hör om någon vet var man kan hitta ett sekventiellt spakställ till en golf... Är det någon som kör med ett sånt hör på klubben.... är lite inne på att bygga ett.. om någon vet var man kan hitta lite bilder på ett så jag tack samma...

Manny
2009-01-16, 16:53
Göra ett spakställ som gör en H-mönstrad låda til sekventiell tror jag inte funkar så bra. Som jag fattat det så är det själva lådan som bestämmer mönstret. Men det går kanske, men det känns som det hade behövt en riktigt avancerad manick för det.

Jani Hast
2009-01-16, 17:04
Du tänker på ett sådan här.
http://www.sqsracing.com/index.php?load=program&act=sqs

Manny
2009-01-16, 17:10
Shit pommfritt! Det där va ju ballt. Avancerat är det nog. Men är det bättre än vanliga ställ?

Jani Hast
2009-01-16, 17:13
Prata med folk som vet hur det är att växla riktigt seklåda så är denna sak inget att ha. Går Måste ju trampa ner kopplingen fortfarande på grund av att man har kvar synkringarna.

Manny
2009-01-16, 17:14
Ja riktig sek låda är nog en gnutta bättre tror jag med.

Lillen
2009-01-16, 17:23
Ja riktig sek låda är nog en gnutta bättre tror jag med.

Bättre och bättre är ju en smaksak.
Tål ju mer stryk OM man gör rätt.
Gör man fel är den nästan lättare att rasa.
Hårt och bestämt vid rätt varvtal.

Sedan är ju frågan om någon vanlig hobbynisse behöver en sekvensiell låda.
Det är ju ingen som behöver tjäna tiomdelar eller hundradelar på banträffarna.

Inte heller behöver man nån hulkenlåda i en vanlig banbusåkabil.

Jani Hast
2009-01-16, 17:32
Bättre och bättre är ju en smaksak.
Tål ju mer stryk OM man gör rätt.
Gör man fel är den nästan lättare att rasa.
Hårt och bestämt vid rätt varvtal.

Sedan är ju frågan om någon vanlig hobbynisse behöver en sekvensiell låda.
Det är ju ingen som behöver tjäna tiomdelar eller hundradelar på banträffarna.

Inte heller behöver man nån hulkenlåda i en vanlig banbusåkabil.

Rätt varvtal är inte nödvändigt.
Bara visa vem som bestämmer när man sparkar i nästa växel.
Kör med Sellholms seklåda i Saaben.
Den håller fint för 800hk. Blir MER till nästa sommar.
Kanske skulle låna drivlinan till Golfen. =)

crossflow
2009-01-16, 23:33
hej vi kör med sec låda från traktive en sak e att man måste vara bestämd när man växlar , ja tror en standar låda e tyngre o växla med pg synkringarna ja vet inte om vajrarna håller för det hårda rycket . vi har paddlar på g nu till våran golf men behåller spaken den kortas ner blir nog häftigt mvh micke www.vwmotorsport.se

Manny
2009-01-16, 23:55
hej vi kör med sec låda från traktive en sak e att man måste vara bestämd när man växlar , ja tror en standar låda e tyngre o växla med pg synkringarna ja vet inte om vajrarna håller för det hårda rycket . vi har paddlar på g nu till våran golf men behåller spaken den kortas ner blir nog häftigt mvh micke www.vwmotorsport.se

Er film på er bil med... :D
http://www.youtube.com/watch?v=nk2zHetRDcE

Sn00k
2009-01-17, 00:39
"Måste ju trampa ner kopplingen fortfarande på grund av att man har kvar synkringarna."

det spakstället är väl framtaget främst för deras egna drevsatser me dog-ringar..

vilsne
2009-01-17, 04:42
det enda jag ser i detta är att tractive lådan är något att ha.. H mönstrat är det som gäller för dödliga..

R.Grönberg
2009-01-17, 11:35
Annars går det la plocka synkringarna? vet jag hade en med plockade synkringar och annan slutväxel och diff. Vart en rätt trevlig låda

vr6_mannen
2009-01-17, 17:52
Bättre och bättre är ju en smaksak.
Tål ju mer stryk OM man gör rätt.
Gör man fel är den nästan lättare att rasa.
Hårt och bestämt vid rätt varvtal.

Sedan är ju frågan om någon vanlig hobbynisse behöver en sekvensiell låda.
Det är ju ingen som behöver tjäna tiomdelar eller hundradelar på banträffarna.

Inte heller behöver man nån hulkenlåda i en vanlig banbusåkabil.

nej det var bara mer för en fräck sak att ha i bilen.... man kännar nog inget på det så,... vet att där fanns ett företag som stod på elmia för några års sen... men tydligen finns det inte mer

fjadrik
2009-01-17, 18:16
nej det var bara mer för en fräck sak att ha i bilen.... man kännar nog inget på det så,... vet att där fanns ett företag som stod på elmia för några års sen... men tydligen finns det inte mer

jtech.se har vad du letar efter. (sidan ligger nere såg jag nu)

Sitter monterat i min bil, men jag har inte haft nöjet att prova än.

Den enda nackdelen är vad jag har hört att du inte kan växla supersnabbt med deras spakställ,
men dom jag pratade med tävlade med en motorsvag bil och då kan jag förstå att varje växling är viktig.

För oss som gillar balla prylar så är dom perfekta =)

Det är en ruggig känsla att växla med, racingporr på hög nivå =)

http://i70.photobucket.com/albums/i109/fjadrik/inredning.jpg

vr6_mannen
2009-01-17, 18:30
[QUOTE=fjadrik;79224]jtech.se har vad du letar efter. (sidan ligger nere såg jag nu)

Sitter monterat i min bil, men jag har inte haft nöjet att prova än.

Den enda nackdelen är vad jag har hört att du inte kan växla supersnabbt med deras spakställ,
men dom jag pratade med tävlade med en motorsvag bil och då kan jag förstå att varje växling är viktig.

För oss som gillar balla prylar så är dom perfekta =)

Det är en ruggig känsla att växla med, racingporr på hög nivå =)

ja det var dom jag tänkte på.... ja dom säger det ja jag har med hört det... men duger till en som bara tycker det är roligt som du sa med prylar.. ingen mer som kör med sånt här på klubben.... man skulle haft någon som skulle kunnat rita upp delarna till ett sånt så kunne man själv gjort såna....

fjadrik
2009-01-18, 22:10
[QUOTE=fjadrik;79224]jtech.se har vad du letar efter. (sidan ligger nere såg jag nu)

Sitter monterat i min bil, men jag har inte haft nöjet att prova än.

Den enda nackdelen är vad jag har hört att du inte kan växla supersnabbt med deras spakställ,
men dom jag pratade med tävlade med en motorsvag bil och då kan jag förstå att varje växling är viktig.

För oss som gillar balla prylar så är dom perfekta =)

Det är en ruggig känsla att växla med, racingporr på hög nivå =)

ja det var dom jag tänkte på.... ja dom säger det ja jag har med hört det... men duger till en som bara tycker det är roligt som du sa med prylar.. ingen mer som kör med sånt här på klubben.... man skulle haft någon som skulle kunnat rita upp delarna till ett sånt så kunne man själv gjort såna....

Jag tror att det blir knepigt att kopiera och bygga själv då det inte bara är en mekanisk lösning utan lite elektronik som hjälper till också.,

vr6_mannen
2009-01-19, 23:15
[QUOTE=vr6_mannen;79226]

Jag tror att det blir knepigt att kopiera och bygga själv då det inte bara är en mekanisk lösning utan lite elektronik som hjälper till också.,


oki där ser man.. trodde det var bara mek... får leta vidar då och se om man kan hitta sånt beg... annars så kanske man köpert ett nytt... någon som vet var man kan börja leta efter sånt