handdator

Visa fullständig version : Eftermontera armstöd och stereoproblem golf v



christian19
2009-01-15, 13:15
Tjena!

nu har äntligen min kära golf 5a anlänt :-) men saknar ett armstöd till den var så skönt att ha det på min mk 4..

finns det att köpa som reservdel på vag?kostnad?svårt att montera?


har ett problem till hur länge har wolkswagen garanti på stereon?eject knappen har lagt av :-( och kompisens halv dåliga skiva sitter i vägrar att lyssna på den hehe

mvh christian

Linus_R32DSG
2009-01-15, 20:51
Armstödet kostar 800 kr när man väljer till det som option vid köp av ny bil. Vet däremot inte om det är dyrare att köpa och eftermontera

Finn
2009-01-15, 21:21
Har för mig att man får byta hela mittkonsolen om man ska ha armstöd. Kan ha fel på den punkten men har nåt svagt minne av att nån kund på jobbet ville ha detta gjort å d inte va att bara.

Stereon har samma garantilängd som resten av bilen det vill säga 2 år.

christian19
2009-01-16, 22:51
Va byta hela mitt konsollen det låter bökigt och dyrt är det verkligen nödvändigt??

Aj då då blir det väl till att byta ut den stereon mot Något fräckare från Jobbet....



Mvh Christian

Micke_GTi
2009-01-17, 13:37
Har för mig att det ska finnas på danmobility som ska passa till golfar. Kolla där

canterbury
2009-01-17, 17:22
Undrar om det är något vanligt förekommande... Min har nämligen gjort samma sak,,, funderar på att koppla in ipod o skita i skivor istället... Ganska bökigt att pilla med en annan skiva i springan för att få ut skivan. Men samtidigt vill jag inte byta ut den mot vad som helst, vill ha kvar så jag kan byta låt från ratten. Säg till om du hittar något sjusst Christian! (eller från jobbet till rätt pris :)

christian19
2009-01-17, 20:41
Va går det att få ut skivan genom att pilla med något annat tack gode gud isåfall.........Sitter en
skiva med en massa skit i den nu!

Åh ja det finns en massa Godis på jobbet :-) nästa problem är ju bara att det är dubbel din och skall man ha något bra Alpine,pioneer,Jvc osv blir det inte billigt!!Men blir väl antagligen en pioneer eller alpine för min del måste hitta en kontroll till rattstyrningen bara är helt såld på det hehe.....

Mvh Christian

canterbury
2009-01-20, 14:09
ett tips för att få ut skivan är att ta den genomskinliga skivan som ligger i de paket man får med skivor du bränner, den är tunnare och passar perfekt att lirka in under skivan, då kommer den upptäcka att något är fel och sen pluppa ut skivan. varpå du kan sätta in en egen skiva istället för din "polares" kassa musiksmak :)

Evilhinhale
2009-01-20, 15:00
Finns det någon nyare programvara man kan skaffa för att kunna läsa spårnamn i displayen när man har ipod-anslutning i armstödet? Tog för givet att det skulle fungera även på min nya VW.... :O(

canterbury
2009-01-20, 17:05
Finns det någon nyare programvara man kan skaffa för att kunna läsa spårnamn i displayen när man har ipod-anslutning i armstödet? Tog för givet att det skulle fungera även på min nya VW.... :O(

Går ju lite från tråden, men jag vet faktiskt inte. Tror inte programvaran i sig är problemet i bilen, snarare att kanske ipoden är för ny. Har försökt läsa in mig lite på ämnet när jag själv går i tankarna. Vill ju inte skaffa något och sen inte fungera....

christian19
2009-01-20, 21:50
ett tips för att få ut skivan är att ta den genomskinliga skivan som ligger i de paket man får med skivor du bränner, den är tunnare och passar perfekt att lirka in under skivan, då kommer den upptäcka att något är fel och sen pluppa ut skivan. varpå du kan sätta in en egen skiva istället för din "polares" kassa musiksmak :)

okej tack för tipset!skal pröva det ja :-) får hoppas det funkar orkar inte med massa skit musik hehe...

christian19
2009-01-20, 21:58
tjena!

lite update här då!

Har forskat lite och har hittat kabel för rattstyrning,iso kabel och monteringsram!

Gratis är det ju då självklart inte!

Rattstyrninhgsadapter canbus pris 1998 kr

Adapter som kopplas imellan canbus rattstyrningsadaptern och stereon finns för nu varande till Pioneeer,alpine,kenwood,clarion Pris 298 kr

Monteringsram som skruvas fast i 4 st skruvar precis som original stereon gör denna behöver man för att kunna montera en dubbel din eller enkel din man kan använda samma monteringsram till båda enda målen Pris 498 kr

så detta är en lösning på problemet!

Skicka pm eller mejl om ni är sugena på en sådan sats elller frågor..

Vad gäller ipod har inte ett wolkswagen stereo ett ipod interface vilket innebär att dom inte snackar samma spåk ser varandra och kan dä'rför inte visa låt,artist osv....

Det jag skall pröva är att bygga in en usb kontakt i mitt armstöd om jag nu kommmer hitta något och koppla till min alpine eller pioneer spelare för dom spelarna har ipod full speed.....Full kontroll,laddning,och låtlistor osv


Mvh Christian