handdator

Visa fullständig version : Golf IV -02 wire eller e-gas?



nypa
2009-01-14, 21:56
Sitter i tankar på att eftermontera en farthållare i min bil, och efter att ha gjort lite sökningar på forumet så är jag lite osäker på om det är wire eller e-gas, vilket år kom e-gas till MKIV? Jag har en 2002a, men vill ju inte köpa fel sats.....

Någon VAG tekniker som vet mellan tumme och pekfinger vad priset för en omprogrammering går på för att få igång farthållaren?

VWR18
2009-01-14, 21:58
tror att modeller nyare än år 2000 har E-gas

Holmgren
2009-01-14, 22:20
Ja, efter -00 ändrade dom. Så -01 har e-gas.
Jag hade en -00 och den var wire

jollykent
2009-01-15, 00:07
leta reda på någon som har vag-com istället. tar 2minuter å aktivera den och då är det dessutom gratis. eller beställ en kabel. blir nog billigare än att lämna till VAG.

Hör gärna av dig om du har fler frågor om att eftermontera farthållare. gjorde de för någon månad sen.


//Anders

nypa
2009-01-15, 12:21
okej, mycket pill med kablaget eller är det enkelt beskrivet i installationsmanualen som medföljer eller?

kan man aktivera farthållare från vilken version som helst av vag-com?

jollykent
2009-01-16, 00:41
Det värsta är nog att försöka komma åt dom kontaktstycken man behöver. de är en jäkla massa sladdar å bröte ivägen men det går om man tar det lugnt och metodiskt. en annan sak som va lite jobbig är när man ska trycka ut ett stift ur det befintliga kontaktstycket i bilen. speciellt om man gjorde som jag och tog fel stift. hehehe. men det går med en bra tång och en jävla styrka i fingrarna. manualen är kanonbra att följa. kanske lite luddigt ibland men läs den många gånger innan du drar igång. och som sagt så tänk på att ta rätt kabel när du ska rycka i kontaktstyckena.