handdator

Visa fullständig version : Ang H&R 60/40 till passat



BALAN
2007-06-04, 15:20
Vi har ett Cupkit på Polon som sänker 60/40. Den är väl rättså hård, inte jobbig men hård.
På Golfen har vi ett Cupkit som sänker 30/30. Den har typ all komfort kvar. Men nu tänkte vi köpa ett 60/40 Till passaten och undrar hur jobbig den kommer att bli? Det är ju en bruksbil som går året runt.. Går det endå?

Hur stor skillnad i "stötighet" är det mot original?

P-plats.se
2007-06-04, 15:30
Det som sänker 30/30 är det ett Cup Kit???
Du vet ju hur min Bora ligger på vägen och till en brux så tycker nog många det är för hårt.
Ring eller besök Ulf på Bilmodecenter och gör med honom för han har stor erfarenhet och kunnade!

(Hur många blir ni från fam.Balan till Bug Run i år?)

BALAN
2007-06-05, 00:52
Det finns ju ett Comfort Cupkit på deras hemsida.

H&R Cup Kit VW Golf
Golf 4 Bora 911kg- FA Vikt 99- Anm 12 22 26 32 Sänker 35 Fram/Bak Komfortavstämning

Samma stötdämpare som Cupkittet fast med andra fjädrar... Och det är rätt behagligt... Men hmm. Vill ju ha 60/40. :)

Det blir bara jag i en bil detta året, Passaten då :)

Barbapappa
2007-06-05, 01:41
Jag bevakade montering av cup-kit på 'tjipps' fabia rs idag (& igår), den blev riktigt fin att åka i! Den är rätt så struttig att åka runt i från början, man upplever den som rätt så hård och stötig orginal, den blev mer följsam eller vad man ska säga nu på nåt vis. Nu blev bilen mycket trevligare och det gick ju klockrent att svänga med den också. Och det var inte så att de gamla dämparna var slut på något vis, bilen har väl snart gått 3000mil. ;-)

Jag hade satsat på det vanliga cup-kittet, man blir ju less när bilen blir för hög. ;-) Nä men jag hade nog försökt fått åka med i eller provkört en liknande bil med cup-kit tror jag för att bilda mig en uppfattning. P-plats Bora tycker jag har en väldigt bra lösning på fjädrar och dämpare om man vill ha en bil som funkar både på långturer och på 'kul-turer'. ;-)

P-plats.se
2007-06-05, 09:13
Där ser man...
...då har man lärt sig nått nytt igen!

BALAN
2007-06-05, 18:40
hur funkar Cupkit med kapade fjädrar? Om man köper en 35/35sats och kapar lite så det blir typ 45/40 iaf.. Ligger dom lösa då fjädrarna? fan... Vill ju ha nåt mitt emellan 60/40 och 35/35... Får ta en kik på bugrun hur folk har gjort!