handdator

Visa fullständig version : Bakluckeproblem/Lås/öppning - Bora



Foojken GTI
2009-01-14, 20:25
Har problem med att öppna min baklucka.

Går att öppna med nyckel men inte med handtaget/microbrytaren.
Har mätt upp microbrytaren och den fungerar.
Har också kollat alla kablar som grå ut till bakluckan så det inte är brott på någon kabel. Men det kommer ingen ström till motorn som ska öppna låset när man sluter microbrytaren. Är det någon styrenhet eller relä som styr det hela?

Jag har läst av felkoder men det ända jag får fram är detta nedan.
Och höger bakre elhiss fungerar felfritt.
Någon som varit med om något liknande?



Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl
Part No: 1C0 959 799 B
Component: 18 Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00259
Shop #: WSC 01266

Part No: 1C1959801A
Component: 18 Tõrsteuer.FS KLO 0004

Part No: 1C1959802A
Component: 18 Tõrsteuer.BF KLO 0004

Part No: 1C0959811A
Component: 18 Tõrsteuer.HL KLO 0006

Part No: 1C0959812A
Component: 18 Tõrsteuer.HR KLO 0004

1 Fault Found:
00935 - Electric Window Motor; Rear Right (V27)
35-10 - - - Intermittent

T-mek
2009-01-14, 21:26
Är det någon styrenhet som styr det hela?



Japp, komfortstyrdonet, sitter till vänster om rattaxeln.

Funkar bagagerumsbelysningen?

Foojken GTI
2009-01-14, 21:30
Ja jag tror den fungerar, har för mig det.
Det var ialla fall 12v i kabeln till den. Är det vanligt att dessa styrenheter ger upp?

T-mek
2009-01-14, 21:37
Nej det är ovanligt.

Lyset styrs på jordsidan, så det kan finnas spänning utan att den fungerar. Det jag lurar på är om microbrytaren för bakluckelåset alt. kablarna till den är trasiga. Om inte styrenheten känner att luckan är stängd, försöker den inte öppna den heller...

Foojken GTI
2009-01-14, 21:49
Men jag tror att den känner att den är stängd för annars så skriker den till i färddatorn.

Foojken GTI
2009-01-15, 22:00
Eftersom jag inte kunde komma fram till något fel så mätte jag upp alla kablar igen, och då var det ta mig tusan brott på en kabel ändå. Har nog mätt alla kablar ca 5ggr innan och då ringde det i multimetern. Men det var väl lite galpp i brottet så det funkade när jag mätte men låset gick inte när jag provade. Var mellan bilen och luckan brottet var.

Drog en ny kabel och nu funkar det fint.

Maha
2012-11-03, 08:48
Eftersom jag inte kunde komma fram till något fel så mätte jag upp alla kablar igen, och då var det ta mig tusan brott på en kabel ändå. Har nog mätt alla kablar ca 5ggr innan och då ringde det i multimetern. Men det var väl lite galpp i brottet så det funkade när jag mätte men låset gick inte när jag provade. Var mellan bilen och luckan brottet var.

Drog en ny kabel och nu funkar det fint.

Hej!
Bytte du hela kabelmattan för bakluckan eller skarvade du in en ny ledning bara för den skadade delen/ledningen?

Jag har exakt samma problem som jag inte blir klok på, men nu ska jag kolla om jag också har kabelbrott!

Bagagerumsbelysningen fungerar men "blinkar till" ibland däremot... ?

P-plats.se
2012-11-04, 19:20
Jag har i helgen jobbat med min sambos Skoda som inte ville stänga bageluckan över huvud taget men till slut som man försökte så gick det.
Dock så kunde luckan öppna sig igen när man körde och när jag började kolla så blinkade även skyltbelysningen till när jag försökte öppna luckan...
Visade sig att jordkabeln mellan bilen loch luckan var av och en annan kabel skadad samt att slangen till spolarvätskan var helt av.
Fick löda lite och skarva slangen och nu funkar det som det ska...