handdator

Visa fullständig version : Tank till cab!



jollykent
2009-01-12, 23:18
Tjena!

Ska å kolla på en donatorbil imorgon. Det är en 8v Golf GTI -85 som ska slaktas. tanken är att jag ska stoppa ner den spisen i min Cab från samma år. ska lägga upp en projekttråd när de börjar dra igång.

Har en liten undran om hur jag ska lösa bränsleproblemet. I dagsläget så sitter det en förgasarspis i cabben med mekanisk pump på motorblocket och gtin har ju givetvis en elektrisk pump i tanken. Min fråga är alltså om MK2ans tank passar i min cab? Eller ska man skaffa en annan pump (utanpåliggande) och dra ny ledningar eller hur har ni andra gjort som kanske gjort denna ombyggnad?

Mvh
Anders

tjipp
2009-01-12, 23:27
tanken passar iallfall dåligt..
cabben verkar ha lite skillnader på tanken ,
pga. förstärkningar som tar plats mm.
Vad jag kunde förstå iallfall när jag jagade tank i sommras då min va rutten!

Norpan
2009-01-13, 09:24
Det är stora skillnader på en en tank från Mk2 och en från Mk1
som då cabben är, mao den passar inte ens lite!
Och har inte cabben insprutning redan så måste du skaffa dig en Gti tank från en Golf Mk1 eller Gli Cab för att få anslutning för pumpen.

jollykent
2009-01-13, 09:25
okej! men hur skulle det funka om man sätter dit en utanpåliggande pump och sen byter ledningarna från tank till motor? eller det är för små rör vidare ner i tanken?

det är tanken som räknas. :)


Mvh
Anders

Raz
2009-01-13, 11:24
Jag har en extern pump på mitt 1.8T bygge och det är inga problem, har dock bytt bränslerören till 8mm rör.

Fick tillverka ett fäste för bränslepump och bränslefilter för att kunna montera dom brevid tanken men det är ju inga större problem.

jollykent
2009-01-14, 21:58
okej! tack för tipsen.

är det ¨någon som har koll på om det sitter plåt eller plasttank i cabbarna??


Mvh
Anders

Gullideckel
2009-01-14, 22:31
okej! tack för tipsen.

är det ¨någon som har koll på om det sitter plåt eller plasttank i cabbarna??


Mvh
Anders

Plåt.

jollykent
2009-01-14, 23:58
okej! då borde det gå att modda orginaltanken så gtins tankarmatur passar direkt i. någon här som kanske har gjort det eller blir jag den första?? :)

Finns det intresse för en projekttråd (?) så blir det nog å plåta lite bilder å dra ihop lite text.

Mvh
Anders