handdator

Visa fullständig version : Golf 2-88 med hosta



mulle meck
2009-01-11, 09:25
Hej på er .
Söker hjälp på detta eminenta forum då det alltid brukar komma svar och förslag väldigt fort här.
Bakgrund:
Köpte en golf 2 -88 med gx motor för ca:1 år sedan. Främst för det låga priset (500:- och 16000mil) Har nu åkt med bilen regelbundet i 6 månader. Innan jag köpte den och började köra med den så hade den stått i 4år.

Under julhelgen så bytte jag motorvärmarkroppen i blocket och även rotor och fördelar lock.
Efter det så har bilen fått hosta. Den går hur bra som helst och sedan hostar den till i 1-5sekunder innan den går som vanligt igen.
Någon som har ett förslag?
Varvräknaren sjunker inte i varvtal när den hostar till men det känns som att köra in i en vägg när det blir dom längre host attackerna men inte en då märker man något på varvräknaren.
Kan det vara bränslepump, filter ellerpumprelä?

Tacksam för alla förslag.
Mvh.
Ola

Junfors
2009-01-11, 09:33
Har du provat att montera tillbaka dom gamla fördelarlocket och rotorn, uppstår det ett problem när man byter en sak skulle jag ju som första grej testa dom gamla igen.

mulle meck
2009-01-11, 09:52
Har inte provat att montera tillbaka dom gamla sakerna men få prova med det.

Någon som vet om det är skillnad på fördelar lock och rotor mellan dom olika motor koderna?

Junfors
2009-01-11, 10:23
Rotorn finns ju med och utan varvstopp, det senare är väl bara till äldre bilar dock.

Fireball
2009-01-11, 19:59
Om tändkablarna är gamla och trötta kan de väl dessutom spricka lite här och var när man drar i dem (som när man byter fördelarlock)?

Henrik.M
2009-01-11, 20:51
Kolla även så att inte fördelar locket är sprucket eller skadat.
Kan vara/ha blivit det fast den är ny.

mulle meck
2009-01-12, 16:10
Hostan är löst.
Bytte tillbaka till det gamla fördelarlocket sedan fungerar det igen, ingen hosta.
Det nya var från feltema.

Det gamla såg ut som det var en spricka i för det var svärtat på lite fel ställen, men så länge det funkar är det okej för mej.

Tack för tipsen!
Mvh.
Ola

Loxarn
2009-01-12, 16:43
hmm
jag har satt biltemas fördelarlock i 2 bilar och dom har funkat perfekt :/

mulle meck
2009-01-12, 22:42
Jag har använt biltemas grejer förut och det har inte varit några problem.

Men någon gång ska vara den första.

Man kan ju ha otur med grejer från någon andra ställen också.

Mvh.
Ola