handdator

Visa fullständig version : Mäta bränsletryck med oljetrycksgivare?



H a
2009-01-09, 16:47
Nån som testat att mäta bränsletryck med givare och mätare för oljetryck?

Ser man till att bränsleledningen är jordad borde det väl inte vara några problem?

Vill inte ha en manometer i motorrummet då jag vill ha koll på trycket ifrån förarplatsen.

Bilen är en Scirocco 2 med 1,6 EG.
Tacksam för svar

razer
2009-01-09, 19:40
Det fungerar, men vanliga givare vill ha en barriär mellan givaren och bränslet. Annars får man räkna med att givaren inte håller så länge...

vr6_mannen
2009-01-09, 19:48
Det fungerar, men vanliga givare vill ha en barriär mellan givaren och bränslet. Annars får man räkna med att givaren inte håller så länge...


måste man ha det då... för jag tror dom klar soppa med... man kanske inte behöver ha den billigast givar och mätar till det... då ska det väl klara sig.. för dom klar olja då måste dom ju klara soppa med

razer
2009-01-09, 19:59
Citerar khmotorsport:

Kan jag mäta bränsletryck med VDO:s tryckgivare?
Svar:
Nej, tätningarna i VDO:s tryckgivare tål inte bensin. Utsätts de för bensin börjar givaren efter en tid att läcka och kan ge upphov till brand.
Ja, tillsammans med Tryckförmedlare (http://www.khmotorsport.se/shop/page504.htm).

vr6_mannen
2009-01-09, 20:09
Citerar khmotorsport:

Kan jag mäta bränsletryck med VDO:s tryckgivare?
Svar:
Nej, tätningarna i VDO:s tryckgivare tål inte bensin. Utsätts de för bensin börjar givaren efter en tid att läcka och kan ge upphov till brand.
Ja, tillsammans med Tryckförmedlare (http://www.khmotorsport.se/shop/page504.htm).


oki där ser man... men det finns mätar med som är gjort för att kör till soppa... men jag har sätt folk som har kört med vanliga olje tryck givar och det har funka...

VWGolIV
2009-01-09, 20:42
Det är ju din bil så du får ju gärna chansa.

Själv hade jag nog kollat upp så att packningen tål bensin, inte vill man ha en läcka...

vr6_mannen
2009-01-09, 20:52
Det är ju din bil så du får ju gärna chansa.

Själv hade jag nog kollat upp så att packningen tål bensin, inte vill man ha en läcka...


jo det var inte så jag mena...men sen vet jag att där sitter soppa trycks givar på visa nya vag bilar som man ska kunna köra med...

H a
2009-01-09, 21:10
Då vet jag. Tack för svaren.