handdator

Visa fullständig version : Kan man få tag på nyckelkoden till en importerad golf 3?



ypzilon
2009-01-01, 20:51
Som rubriken låter, kan man få tag på nyckelkoden till en importerad golf 3 -93?

Henrik.M
2009-01-01, 21:10
Vilken nyckelkod?

VWGolIV
2009-01-01, 21:36
Om du vill ha fler startnycklar är det bara o knallla in till volkswagen.

Jag frågade till min variant som är importerad och där var det inga problem.
Kostade runt 1000 kr för 1 startnyckel.

Pris ut till kund.

Holman
2009-01-02, 09:16
Om du vill ha fler startnycklar är det bara o knallla in till volkswagen.

Jag frågade till min variant som är importerad och där var det inga problem.
Kostade runt 1000 kr för 1 startnyckel.

Pris ut till kund.


Årsmodell på den bilen?

Tror inte att vi kan få fram orginalslipad nyckel från Volkswagen för bilar utan startspärr. Det var då dom började med att lagra nyckel "koderna".

Jag kunde inte beställa "orginalnyckel" till min Jetta Mk II från Volkswagen.
Fick slipa ett vanligt gammalt nyckelämne som på alla gammla bilar..

Inte direkt som Bmw, där man kan beställa till vilken gammal Bmw som helst från fabriken.

kroll
2009-01-02, 10:28
Jag beställde en nyckel idag till en golf 3a. 88:- skulle det gå på, undra vad jag beställde för ngt??

kroll
2009-01-02, 10:35
Ringde till vag och dubbel kollade allt nu. Det är 88 kr som gäller för en nyckel som bara är slipad.
En nyckel som är kodad kostar 500:- sen måste bilen in på kodning också vilket skulle kosta ytterligare 500:-. Och om jag inte minns fel så sa han att detta kom -95

schüberg
2009-01-02, 10:55
Det enklaste (billigaste...) är att gå till lokala låssmeden och kopiera den, om det är en -93:a sitter inget chip i nyckeln.
VW (bromma) brukar tillochmed rekomendera det om bilen är ``äldre´´.(tydligen svårt att få fram gamla nycklar påstås det?)
En bra låssmed kan även kopiera en chipad nyckel om du har orginalet med dig. Upp till -98 är det inga problem, sedan bytte de protokoll på koden och då blir det bökigare!
Fördelen att kopiera chipet direkt i nyckeln är också att du slipper anpassning av båda nycklarna till styrdonet i bilen (700:-), bara vrida runt nya nyckeln och köra! :-) Men -93 fanns ju som sagt inget chip.....
Mvh Schüberg

ypzilon
2009-01-02, 13:52
Det enklaste (billigaste...) är att gå till lokala låssmeden och kopiera den, om det är en -93:a sitter inget chip i nyckeln.
Mvh Schüberg

Det är svårt att göra så när nycklarna saknas bara.

Någon som har tips på hur man kommer in i ovan nämda bil utan nycklar och utan att skada bilen får ni gärna PMa. De sätt jag kan hittills resulterar antingen i plåtskador eller trasiga rutor...

kroll
2009-01-02, 16:25
Skit jag fick svar idag om att det inte går att beställa ngn nyckel, fabriken har inte kvar koderna. Så den är antagligen för gammal.

Borra eller slå in skruvmejsel försiktigt kanske?