handdator

Visa fullständig version : Misständningar högre växlar och varv



kroegarn
2008-12-28, 21:14
Har precis fått dit den nya förpumpen och tomgången blev åtminstone riktigt stabil nu och även viss misständning försvann inbillade jag mig iaf.

Men jag har fortfarande misständningar kvar när man kommer upp en bit i fart på åtminstone treans och fyrans växel och trycker till på gasen över 4k rpm. Kärran mäktade i princip bara med 150 km/h, kanske hade kunnat tvinga ur den lite mer men den gick lite för ojämnt för att jag skulle vilja plåga den mer. Den bör nog klara av uppemot 180-185 kan jag tycka (endast 100hk dock).

Kan jag komma undan med lite nya tänddelar eller är det en trött huvudpump? Erfarenheter?

kroegarn
2008-12-28, 23:53
Svarar mig själv då jag hittat lite info på nätet så, tändningsdetaljer blir nästa test. Kan ev. vara lagom defekt tändspole också.

kroegarn
2008-12-29, 16:08
Fortsätter min monolog här :) Byte av fördelarlock och tändstift lockade ur alla de hästkrafter som finns kvar.

Junfors
2008-12-29, 16:57
Gott det löste sig, skönt att släppa lös alla dom 112 vilda:D.

kroegarn
2008-12-29, 18:50
Gott det löste sig, skönt att släppa lös alla dom 112 vilda:D.

Nu sitter det ju tyvärr en fet katalysator och lite annat avgasreningsmojs så det stjäl 12 av hästarna... så det blir bara 100 "vilda" kvar :D. Men katalysatorn och allt det andra är ju inget tvång på en -85:a så det skulle jag kunna demontera vid tillfälle och kanske få tillbaka några av de 12 bortsprungna hästarna.

Fireball
2008-12-29, 19:32
Ja, tändstift får jag byta ofta på min 112-hästare. De vilda pållarna äter nämligen sådana till frukost...
Jag vet inte om soppan står för snålt på den eller vad det är.