handdator

Visa fullständig version : Co Halt Golf 2 Gti 16v PL



krukan
2008-12-18, 17:21
går det att justera co halt på golfen eller ska jag byta olja och filter och slå i lite etanol? jag tror att ventiltätningarna är dåliga men finns ej pengar till att fixa det nu

razer
2008-12-18, 18:02
Är ventiltätningarna dåliga hjälper det inte att justera co-skruven.

Insprutningsystemet justerar sig självt inom vissa gränser...

krukan
2008-12-18, 18:36
det kanske går att göra så att man kör i ny olja å sen kör med nått sånt där oljetätnings grejj tills vidare har nog tänkt att fixa toppen om ett tag men just bara få den igenom besiktningen

pekka kiiskilä
2008-12-18, 21:20
Har du skyhöga värden? Luftfilter,tänddelar,olja+filter, det gör en hel del o co men om motorn drar olja så är det inte säkert att den går igenom med nya delar+olja det är en ren gissning bara.

razer
2008-12-18, 21:42
Jag skulle testa att byta olja, rotor, fördelare, tändstift, det kan hjälpa. Jag hade problem med HC på min och då var det fördelarlocket som var dåligt.

Sen när det är dags för besiktning, se till att bilen är varm och har en oljetemp på 96-100 grader. Jag får köra en sväng varje besiktning för att komma igenom, men då kör jag med sportkat.

krukan
2008-12-18, 22:29
jag ska ta och prova göra det har sett av fördelarlocket är dåligt och även att det läcker olja som vanligt där vad jag hört...vad äre för packningar man ska köpa och vart? det här är min första golf har bara haft volvos förut så :)

razer
2008-12-18, 22:39
Det sitter en packbox på axeln till fördelaren, byter man den brukar det funka!
Finns en guide :
http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=2&sbm=1&id=70

Ett annat tips är att byta tätningarna till spridarna, de läcker ofta och gör att bilen drar tjuvluft...

krukan
2008-12-19, 18:46
jag tror jag ska ta och beställa massa saker så den känner sig nöjd :)

krukan
2008-12-24, 00:41
hittade en grej som säkert bidrog med att den gick dåligt också..toppackning hade farit mellan 2ans och 3ans cylinder och det hade även då blåst imellan så det hade blivit en grop i toppen så nu måste jag fixa toppen och en packning :(