handdator

Visa fullständig version : Cad-ritare/fräsare till avgasflänsritning (Golf mk2)



Manny
2008-12-15, 21:22
Behöver någon som klarar av att rita cad bättre än mig till avgasflänsritning till min golf.

Det handlar inte om några superavancerade grejer, utan en platta med massa hål som är gängade och vissa för försänkta skruvskallar.

Kanske nån som tom skulle kunna fräsa ut plattan i RF eller alu (helst RF dock) för en liten slant.

Jag klarar det INTE iaf :P.

pekka kiiskilä
2008-12-15, 22:55
Skicka ett mail till Jani för han är ju rätt duktig på att klura fram sådana saker.

Joda
2008-12-15, 23:24
Jag skulle behöva skära ut ett par sådana. Jag måste montera mig en katalysator på bilen innan besiktning.

Min nuvarande fläns. (den med 3 st M8 hål.) är återanvänd flera flera gånger..

Jag har ju fått en caddad pryl utskuren i 8mm RF... Kolla min projekttråd.

Jag kan även cadda den, bara jag har något att rita efter. Funkar väl att rita efter en packning?

Ska vi ha ett par st så lär det inte kosta mycket.

/Johan

Manny
2008-12-15, 23:31
Nu blandar du ihop mina trådar :P. detta gäller inte flänsen till katten (även om jag behöver en sån med). Den gör jag gör hand i värsta fall :P.

Detta gäller en adapter till grenröret.

Jag har två ritningar som ska bli en kan man säga, så mått o sånt finns klart (om nu måtten finns i filerna, jag fattar hälfen som sagt).

Manny
2008-12-16, 00:11
Men, vill du cadda på denna med så är du varmt välkommen :D

Smurfen
2008-12-16, 01:59
Om du lägger ut bilderna så kanske fler kan hjälpa till om de ser vad det är.
Vet ett par som håller på med cad inne i forumet fast inte vill skylta med det.

Manny
2008-12-16, 02:25
Det är inte bilder jag har utan DWG filer.

Plattan jag behöver är av denna typ, fast lite annorlunda hål och helst i RF (alu funkar nog med i värsta fall). Med vissa hål försänkta för tex insex skallar:

http://www.forumbilder.se/images/a7162008224298d08.jpg

Avgaskanalerna är inte rakt borrade heller men det kan jag finslipa själv för hand om det är svårt att göra.

Smurfen
2008-12-17, 07:49
maila dem till

pjerre.gustafsson@comhem.se

Skicka med en liten beskrivning oxå kan jag se om jag kan ordna det..

widget
2008-12-17, 10:43
jag håller på lite med Cad... oxå.. om du behöver hjälp..