handdator

Visa fullständig version : VR6a Med kompressor!!!



Micke N
2007-06-02, 21:37
Är det någon hära på forumet som kör vr6 med kompressor och som provat att sätta LMM på sug sidan på kompressorn?
Jag provade att starta upp mitt bygge i dag med LMM på sugsidan och den gick otroligt fett och med ojämn tomgång!!!

Ryckte ut LMM med lite varv på motorn och den gick bättre, ska montera den på trycksidan som det är tängt att vara i morgon.
Trodde inte att det skulle bli en sådan skillnad men kompensrings mappen är säkert gjord för att den ska sitta på trycksidan.

Logren
2007-06-03, 06:16
Om du har en dump/cbv monterad kolla så den inte läcker. Då kommer den såklart gå fett. Med en map sensor behöver du dock inte kämpa med din jobbiga lmm :) Föresten vad är det för kompressor du har? Har själv en vortech v2 som ska hitta sig in i min vr6a tids nog.

Micke N
2007-06-03, 09:43
Det är en Z-enginnering som jag har. har ej dump/cbv den förendring jag gjort är att flytta LMM och bygga IC.

Mini_me
2007-06-03, 21:27
Åfan...när jag testa (dock bara på tomgång) så hade jag tomgång och den gick som vanligt.

Då kan både du och jag dra slutsatsen att den ska sitta på trycksidan och att vi troligen får mappa bort ryckningar.

Går den bättre med IC?

Micke N
2007-06-03, 22:14
Vet inte hur den går med ic ännu ska svetsa ombyggnationen för flytten av LMM. Men det kan ju vara något annat som inte är bra.
Eftersom jag fick den att gå bättre utan LMM så tror jag att det är det som spökar.
Jo det blir nog att mappa bort ryckningarna hälst med E85...

polomannen
2007-06-04, 06:31
Jag kör också med Z-modellen.
Dock har jag inte startat min än det är lite grejer som återstår.
Har du några bilder på din så man kan får se..??

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR

Micke N
2007-06-05, 00:23
Japp jag har bilder som jag kan skicka..

Jag har nu startat med LMM på trycksidan bilen går bra och det värkar som ryckningarna är borta vid låglast som fanns runt ca 2000rpm.

Men inget är ju problemfritt av någon anledning så slirar stora multiremmen så jag tapppar laddtrycket? Har nu spännt nycket på remmen så sista repan jag körde laddade jag till 0.3bar vid 6-7000rpm och den laddade 0.6bar innan IC bygget. Ska prova att byta remmen och se vad som händer.

Mini_me
2007-06-05, 06:42
Kan det inte vara så att det är för lågt ladd tryck för att köra med IC? Jag har nämligen tänk att det kanske blir lite lång väg som saker ska färdas??

polomannen
2007-06-05, 06:46
Min rem är så slapp fast att den är ny måste komma på ett bra sätt att spänna
Den ännu mer.

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR

Micke N
2007-06-05, 07:40
Jag har funderat på tryckfallet men det borde inte göra så mycket..
det har ju tidigare gnällt om remmen, men nu så hör jag ju inte så mycket vid 6-7000rpm.

Tidigare har jag kunnat spänna remmen så håt att motorn gått tungt. men nu verkar det som den tappar spänningen, kan vara så att kompressorn har glidigt på sitt fäste?????

Logren
2007-06-05, 12:51
Var försiktig med att spänna remmen för hårt! Det är inte alls snällt mot lagren i kompressorn. Många har fått renovera när dom spännt remmen för hårt. Har remmen börja ge efter så känn efter så att lagret inte har börjat glappa.

mvh

Micke N
2007-06-05, 15:05
Det är inte remmen till kompressorn utan till multidrivningen. Jag har nu fåttag på en likadan rem som jag har men vill ju ha en dubbel sidig, så detta ska provas och sen får jag leta vidare.

Logren
2007-06-05, 17:40
Jaha där ser man :S Trodde den gick på samma, gör min iaf. Har inte kikat så ingående på Z-enginnerings kompressor. Posta en bild för en nyfiken räv :D

polomannen
2007-06-05, 22:53
Japp jag har bilder som jag kan skicka..

Jag har nu startat med LMM på trycksidan bilen går bra och det värkar som ryckningarna är borta vid låglast som fanns runt ca 2000rpm.

Men inget är ju problemfritt av någon anledning så slirar stora multiremmen så jag tapppar laddtrycket? Har nu spännt nycket på remmen så sista repan jag körde laddade jag till 0.3bar vid 6-7000rpm och den laddade 0.6bar innan IC bygget. Ska prova att byta remmen och se vad som händer.


Skicka gärna lite bilder till mej skulle vara kull och se.
Till polofrasse@hotmail.com

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR

Micke N
2007-06-08, 11:07
Provade att koppla förbi ic men det slirde fortfarande så nu är det en ny rem och den ska provas nu så får vi se hur det funkar.