handdator

Visa fullständig version : Tjuvluft eller? Golf Gti IV



mr_mike
2008-12-15, 13:46
Har en Golf Gti som beter sig lite konstigt.

Har bytt tempgivare för någon månad sedan när den gick ryckigt men nu är det ett nytt problem.

Ibland när jag startar den så bludrar den när jag ska gasa iväg slutar efter en liten stund.

Men igår kväll när jag åkte en längre sträcka så hände något jag inte varit med om tidigare. Vid jämna lungna gaspådrag så märks inget men när man ger den lite hårdare gas så bluddrar den eller låter lite skumt och den går inte bra.

Låter som om den nästan tar tjuvluft. Är det någon som haft liknande problem och vet vad det kan vara? Hoppas man slipper ett turbo ras iallfall...

Bilen är en Golf Gti 01:a 12 500mil kan tillägga att den är chipad av BSR...

///Micke

cueboy
2008-12-16, 08:20
Det första jag tycker att du ska kolla är tändspolarna.. Hade precis samma fenomen på min bil. Och då var det en av tändspolarna.

mr_mike
2008-12-16, 10:57
Det första jag tycker att du ska kolla är tändspolarna.. Hade precis samma fenomen på min bil. Och då var det en av tändspolarna.


Ok, surt om det är så, De va bytta precis innan jag köpte den... :(


///Micke

mr_mike
2009-01-19, 19:30
Det visade sig vara en tändspole. Men nu undrar jag slutar motor lampan lysa av sig själv eller måste man in och släcka den med dator?


///Micke

mr_mike
2009-01-20, 10:07
NÅGON????

släcks motor lampan själv efter ett tag när en tändspole varit paj eller måste man in til vag och släcka den???


///Micke