handdator

Visa fullständig version : Skrotade NYbilar



Manny
2008-12-13, 22:00
http://www.nwzonline.de/fotogalerie/start.php?artid=1804531

Hoppsan, lasten var bra säkrad iaf.

Lillen
2008-12-13, 22:35
Hoppsan, lasten var bra säkrad iaf.

På tal om säkrade laster.

En dag för nåt år sedan kom jag och körde .
Var bara ute och drog en sväng på byn.
Det va sommar.

Här passerar MÅNGA biltransporter och testbilar.

Jag kom körandes som sagt.
Det stod en biltransport utanför volvo.
Tänkte inte mer på det.......

Förräns jag passerade korsningen nedanför.
Där låg en Renault testbil på taket med kamoflage och allt =)
Oj då har den rullat tänkte jag och svängde förbi.

NEJ.
Den hade fallit av transporten =o
Rullat fram , ner mellan dragbilen och släpet och trillat av.
Den hade stutsat ner och rullat 1,5varv över vägen och över korsningen.

Låt säga att chauffören var lätt chockad och myclet irriterad över att folk fotade testbilen & spektaklet hela tiden.

Inte kul.

ypzilon
2008-12-14, 11:35
Vi fick in en tak-choppad post-kangoo på jobbet, chaffören var inte helt nöjd med att han missat att kolla höjden innan han körde under en viadukt... =)

Janne.M
2008-12-14, 12:02
Vi fick in en tak-choppad post-kangoo på jobbet, chaffören var inte helt nöjd med att han missat att kolla höjden innan han körde under en viadukt... =)

Haha, gött en Kangoo mindre! Posten har upphandlinga av nya bilar nu, hoppas dom väljer VW, dom har dom på prov nu iaf.

Marcus
2008-12-14, 14:19
http://www.nwzonline.de/fotogalerie/start.php?artid=1804531

Hoppsan, lasten var bra säkrad iaf.

Aj fasen så illa på så rara ärtor :( Undrar om de skrotas? Några Passatkunder i Sverige som blir besvikna förmodligen också...

Marcus
2008-12-14, 14:20
Haha, gött en Kangoo mindre! Posten har upphandlinga av nya bilar nu, hoppas dom väljer VW, dom har dom på prov nu iaf.

Ja fy faaan för Kangoo, vilket junk. Hoppas de köper gasdrivna VW Caddy :)

Lillen
2008-12-14, 15:36
Vi fick in en tak-choppad post-kangoo på jobbet, chaffören var inte helt nöjd med att han missat att kolla höjden innan han körde under en viadukt... =)

Måste varit en väldigt låg viadukt?
Kangoo är ingen lastbil direkt.

Janne.M
2008-12-14, 15:56
Måste varit en väldigt låg viadukt?
Kangoo är ingen lastbil direkt.

Haha, eller så satt den på en bilstransport ;P

Synt på passaterna, så som den vita lyftes så tror jag inte att VW skulle våga sälja den till någon kund, så gissar att alla med större skador eller lyfta bilar åker på skroten.

ypzilon
2008-12-14, 18:07
Haha, gött en Kangoo mindre! Posten har upphandlinga av nya bilar nu, hoppas dom väljer VW, dom har dom på prov nu iaf.

Själv hoppas jag att de behåller Kangoo, de "post-utrustas" hos oss, å andra sidan, blir det VW hamnar de åtminstonde på vår systeranläggning i Halmstad.

När man ser hur många postkangooer som byggs så förstår man varför frimärkena är så dyra... ;-)

gti8v
2008-12-14, 20:05
Tvingas köra sån ibland på jobbet och är helt ok, den vi har har fungerat för 8 års firma körande och fungerar fortfarande men mer vindkänslig bil får man leta efter.

Köper man delarna på Autofrance så kostar den nästan inget i varken drift eller service, är faktiskt så billigt att jag funderat på köpa en Renualt att pendla med MEN dom har så otroligt kassa säte rent skumgummi.