handdator

Visa fullständig version : Golf 2 RP 1.8i 90hk >> TURBO



azarN
2008-12-08, 20:07
Om jag vill turbokonvertera min Golf 2:a som har RP motorn på 90hk och monojet,

-Vad krävs för att få en turbo fungerande i bilen som gör så jag kan ha dump är inte ute efter mer än max 20 hästar ;P

ovredsson84
2008-12-08, 20:17
Om jag vill turbokonvertera min Golf 2:a som har RP motorn på 90hk och monojet,

-Vad krävs för att få en turbo fungerande i bilen som gör så jag kan ha dump är inte ute efter mer än max 20 hästar ;P

Hmm...

Varför lägga tid och pengar på att turbo konvertera om du inte e ute efter effekt... bara lite pys pys?

finns andra sätt att få pys pys ljud.

Förstår inte meningen.. Men här nog någon som kan ge dig rätt info som e bättre än mitt nedlåtande inlägg...


Ursäkta...

Lillen
2008-12-08, 20:31
Om jag vill turbokonvertera min Golf 2:a som har RP motorn på 90hk och monojet,

-Vad krävs för att få en turbo fungerande i bilen som gör så jag kan ha dump är inte ute efter mer än max 20 hästar ;P

Skojar du med oss eller?

I med en flaska tryckluft å en ventil så kan de pysa jävel.
Sedan på med ett turboemblem och och en sån där faketurbovissla.

Vad det nu skulle vara för kul?

knotan
2008-12-08, 20:34
Installera ett lustgassystem, så har du massor av pys utan att du får problem med besiktningen osv, kostar mindre än turbo och mindre problem.

azarN
2008-12-08, 20:35
jag var mer ute efter att kunna säga te de jag träffar "jag har turbo! vad har du;)" typp, nää men seriöst jag var mer ute efter att få skruva lite och sedan få det att funka bara ingen rallymaskin.

knotan
2008-12-08, 20:36
Det kanske är 200hk som han är efter, och då är det en helt annan sak...

ovredsson84
2008-12-08, 20:43
Det kanske är 200hk som han är efter, och då är det en helt annan sak...


Möjligt men då lägger han upp det väldigt konstigt..

azarN
2008-12-08, 20:49
Jag tänkte mest på att få konvertera bilen och få den att fungera normalt. Inget som står och går sämre än org och inget som går som en bmw m3 eller värre.

Bojje
2008-12-08, 20:57
Om jag vill turbokonvertera min Golf 2:a som har RP motorn på 90hk och monojet,

-Vad krävs för att få en turbo fungerande i bilen som gör så jag kan ha dump är inte ute efter mer än max 20 hästar ;P

Läs min tråd! Ställer ungefär samma fråga, har samma motor. 0,4 bar har Sergey laddat på sin monojetronic 1,8 90 hk - hade runt 115 hk, och då spikade den så det är ju inte hållbart. Progressiv BTR och en bättre bränslepump så kan man nog råda bot på det och till och med köra på mer laddtryck.

Köp dig en GTI 8v topp, byt till k-jet alternativt ett billigt datasprut (megasquirt) så blir det genast bättre, och kan tänka mig att det är grymt användbart att lära sig att mappa!

znabb
2008-12-08, 21:17
Om jag vill turbokonvertera min Golf 2:a som har RP motorn på 90hk och monojet,

-Vad krävs för att få en turbo fungerande i bilen som gör så jag kan ha dump är inte ute efter mer än max 20 hästar ;P

Vet att du redan frågat om trimning till din motor förut.

Mitt svar och råd är: spara o köp en frisk golf gti 16V eller en G60.

Sergey
2008-12-08, 21:54
Jo, som bojje skrev, läs den. Jag har skrivit där lite om saken o du kan få 25hk i verkligheten. Men då pyser den inte ännu så högt att man hör den.

Här alltså:

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=7482
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=7370