handdator

Visa fullständig version : Mk2 färgkod och skumgummi?



kroegarn
2008-12-01, 09:15
Nu var man tillbaka i Golf-träsket efter några års frånvaro :). Mk1 sjukan har fått stryka på foten för en från USA flyttgodsimporterad GTI mk2:a från 1985 (AC originalmonterat :)).

Fick svetsa dit lite frisk plåt i hörnet av sandplåten bak men när jag skulle kolla vilken färgkod kärran hade stod det inget där. Endast interiörkoden som var CH.

Frågan är hur många olika varianter av rött fanns det 1985? Endast tornadoröd?

Förarstolen är grymt nersutten (tyget helt, endast "50-öring" där det börjar bli lite tunnt med tyg), något alternativ till att köpa ny skumgummiinsats på VAG för 900:-?

/Micke

Henrik.M
2008-12-01, 09:22
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_23_VW-Golf-Lacke.html

kroegarn
2008-12-01, 09:42
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_23_VW-Golf-Lacke.html

Glänsade :) Tackar.

Lillen
2008-12-01, 11:10
Förarstolen är grymt nersutten (tyget helt, endast "50-öring" där det börjar bli lite tunnt med tyg), något alternativ till att köpa ny skumgummiinsats på VAG för 900:-?

Ta en begagnad från nån annan bil som inte är nedsutten?

Quattro_mannen
2008-12-01, 17:08
Nu var man tillbaka i Golf-träsket efter några års frånvaro :). Mk1 sjukan har fått stryka på foten för en från USA flyttgodsimporterad GTI mk2:a från 1985 (AC originalmonterat :)).

Fick svetsa dit lite frisk plåt i hörnet av sandplåten bak men när jag skulle kolla vilken färgkod kärran hade stod det inget där. Endast interiörkoden som var CH.

Frågan är hur många olika varianter av rött fanns det 1985? Endast tornadoröd?

Förarstolen är grymt nersutten (tyget helt, endast "50-öring" där det börjar bli lite tunnt med tyg), något alternativ till att köpa ny skumgummiinsats på VAG för 900:-?

/Micke


Välkommen Micke...Saknar du ettan?? ;)

D.E
2008-12-01, 17:15
Köp en passagerarstol och ta skumgummit från. De är oftast mindre nedsuttna.

kroegarn
2008-12-01, 19:49
Välkommen Micke...Saknar du ettan?? ;)

Tjenare :D

Jo den är saknad faktiskt... fast den var ju lite för fin för att köra med på vintern (vilket är planen med mk2:an). Men den är väl omhändertagen det vet jag. Några nya bilder på min gamle pärla?? :)


Köp en passagerarstol och ta skumgummit från. De är oftast mindre nedsuttna.


Beg. passagerarstol låter som ett koncept att testa på, m.a.o ingen skillnad höger och vänster... funkar t.o.m mk1 sitsen?

D.E
2008-12-01, 19:58
Ja, om det är GTI.