handdator

Visa fullständig version : Högtalare i Golf IV



n0b0dy
2007-05-31, 23:01
................................

VWGolIV
2007-06-01, 01:52
Inget fel på den bilen, jag har en lika dan och den kan rasta bilar med fler hk om man kör på landsvägar m.m.
Allt hänger ju på föraren bakom ratten =)

Ang högtalare så hade ja åkt o köpt ett par nya som passar.
För orginal duger, men inte mer.

Släng i en baslåda eller nått annat så du får lite bas så blir ljudet helt annorlunda (om du ska köra orginalhögtalare)

Jag fick monterat i DLS högtalare för 6 el 7 år sedan, de håller än, men man fick tydligen fixa nån distansring eller nåt. Orginalhögtalarna är ju popnitade ju.

n0b0dy
2007-06-01, 14:51
Inget fel på den bilen, jag har en lika dan och den kan rasta bilar med fler hk om man kör på landsvägar m.m.
Allt hänger ju på föraren bakom ratten =)

Ang högtalare så hade ja åkt o köpt ett par nya som passar.
För orginal duger, men inte mer.

Släng i en baslåda eller nått annat så du får lite bas så blir ljudet helt annorlunda (om du ska köra orginalhögtalare)

Jag fick monterat i DLS högtalare för 6 el 7 år sedan, de håller än, men man fick tydligen fixa nån distansring eller nåt. Orginalhögtalarna är ju popnitade ju.


Jadå den går ju bra, men ingen raket precis :D Men tack för infot,, väl uppskattat

Hyppe
2008-02-07, 17:46
i highline:n är det äckligt bra original ljud.. en av sakerna som gjorde att jag köpte min... vet ej om det skiljer sig från andra IV dock

P-plats.se
2008-02-07, 18:05
Jag kör också IV 1.6 men en Bora Trendline -04.
Bilsport SuperStage avklarades på 1:40:XXX så så hemskt slö är den inte! ;)

Vad det gäller högtalarna så är det riktigt bra MEN kräver en bra signal.
Bättre kablar och framförallt effekt så låter det kanon!
Du får lägga mycket pengar för att få bättre högtalare!

VWGolIV
2008-02-08, 00:57
Som p-plats säger, bättre kablar gör susen, även en bra stereo med bra effekt eller ett litet slutsteg =)

JWO
2008-02-08, 09:28
Jag kör också IV 1.6 men en Bora Trendline -04.
Bilsport SuperStage avklarades på 1:40:XXX så så hemskt slö är den inte! ;)


Har haft en sån själv, för att köra såna tider i superstage behöver man ett grymt väghållningspaket.
Annars rastar den inte många, kanske en och en annan nissan micra haha. Ärligt talat va det en ren dröm att hoppa in en GTI V när man haft en 1.6 IV. Skönt att ha lite motor, sen så mycket dyrare blir det inte heller faktiskt.

VWGolIV
2008-02-08, 11:30
Dyrare och dyrare beror lite på vart man bor m.m.
Inköpspriset skiljer en del.

Men bilen går finfint om man har bra väghållning.

Mycket hänger på föraren och att han känner bilen och vet hur långt
han kan dra den i växlarna och när han har som mest kraft m.m
Sedan också hur fort han kan köra i svängar m.m

Inte för att skryta men min lille 100hk motor har rastat några turbosar på landsväg och där hängde allt på föraren.

Men visst, jag hade gärna bytt till större motor, men vad gör man när man har ut 6500 i månaden bara ?!?

christian19
2008-02-08, 18:34
Tjena!
högtalarna bak och fram i en golf iv är 6.5" bas och 1" diskant uppe i dörren..

du måste använda högtalar adapter dom heter sak 3103 och vi säljer dom på BRL Electronics för 348kr/par utan dessa blir det intre lätt att montera högtalare..

dörrsidan är lätt att ta av men räkna med lite pill om du inte gjort det förr..

Kablar är mycket viktigt kläögg gärna i en lite fetare kabel än orginal gärna 1.5mm eller grövre..

Är det något mera du undrar är det bara att fråga..

Mvh Christian Bilstereoansvarig Brl electronics strömstad

P-plats.se
2008-02-08, 18:58
Christian: Har du läst mitt PM???

christian19
2008-02-08, 20:03
Christian: Har du läst mitt PM???

Jodå jag har läst det och svarat också för du har väl bara skickat ett?