handdator

Visa fullständig version : Mät hjälp, Golf V6 (Gti?) läpp



mejn
2008-11-16, 22:17
Finns det någon som skulle kunna mäta lite åt mig så vore jag väldigt tacksam.
Tänkte köpa en läpp till Golf 4 V6 och modda den så att den passar min A..i A4, men skulle vilja veta ungefärliga mått innan jag beställer.

Måtten jag skulle vilja veta är:
http://hem.bredband.net/ejnmar/div/abc.jpg
http://hem.bredband.net/ejnmar/div/de.jpg

C måttet är egentligen viktigast så om någon skulle ha lust att mäta det skulle jag som sagt vara väldigt tacksam, resten av måtten ser jag som bonus. Det är väl inte samma läpp på V6 och Gti eller är det?

Det verkar som det är samma höjd, alltså C måttet på gti läppen det är bara dom extra luftintagen som skilljer. Kanske lite fler som har den,


Tack på förhand.

Ottosson
2008-11-17, 17:55
Hej

Det är inte samma på V6 och gti.
Jag kan gå ut och mäta. Vill bara veta lite först.
Vill du jag ska lägga måttbandet längs med spoilern eller mäta en rak linje ?bara svårt förklara hur jag menar men den är ju lite svängd.

Detta gäller ju alla måtten då....

mejn
2008-11-17, 18:17
Tjusigt,
Det kanske är lättare att mäta om man lägger bandet mot spoilern?
Gör på det sätt som är lättast för dig, bara man vet hur det är mätt så ska det gå bra,

Ottosson
2008-11-17, 19:32
Nu ska jag försöka göra mig förstådd här. Ler legat på alla fyra i garaget och mätt..
Alla mått är mätt med måttsnöre liggande mot spoilern.

A: 1300mm (mätt ytterkant i yttre luftintag i stötfångaren, mätt i skarven)

B: 705mm (c/c mellan "ribborna" i stötfångaren)

C: 110mm (total höjd spoilern mitten, uppskattat lite då spiolern e lägre in under bilen)

D: 145mm (total höjd spoilern i bakkant, uppskattat lite då spiolern e lägre in under bilen)

E: 365mm (mått ytterkant yttre luftintag i stötfångaren till bakkant spoilern)

Hoppas du är hjälpt av dessa mätningar.. Annars får du hojta till

mejn
2008-11-17, 19:40
Härlig, ett oerhört stort tack till dig att du ville ta dig tid, tack igen det blir jätte bra.

Tack

Ottosson
2008-11-17, 20:07
Härlig, ett oerhört stort tack till dig att du ville ta dig tid, tack igen det blir jätte bra.

Tack

Det var så lite så.. Alltid roligt att kunna hjälpa till.

Andersson Racing
2008-11-17, 21:42
Hej

Det är inte samma på V6 och gti.
Jag kan gå ut och mäta. Vill bara veta lite först.
Vill du jag ska lägga måttbandet längs med spoilern eller mäta en rak linje ?bara svårt förklara hur jag menar men den är ju lite svängd.

Detta gäller ju alla måtten då....

Lite kuriosa bara, "V6-läppen" satt faktiskt orginal på gti:n också.........men på gti tdi!!

mvh Per