handdator

Visa fullständig version : Etanol med KE-Jetronik?



kim_gulle
2008-11-16, 21:53
Tsena grappar.

Har hittat mig en motor nu till min golf etta. En 1.8 liters 8 ventilare från en Golf 2 Gti med ME topp och grejjer. Funderar lite nu över om jag kanske skulle köra på etanol och undrar om KE-Jeten som den har skulle klara det?
Har en MK2 16v som jag har laborerat en hel del med insprutningen på och rätta mig om jag har fe sål kan man höja trycket genom att sätta brickor på den där bulten som styr returen. Kom fram till detta då jag åkte för att besiktiga efter att jag fixat bilen så att den gick efter dem 4 år som den bara stått och glömde sätta tillbaka en bricka där för från början så fick den alldeles för mycket soppa.
Men grejjen var att jag tyckte den var så slö så då kom jag på att jag hade plockat bort en bricka där, satte tillbaka den och den gick bra som fan efteråt.
Vet inte om man kan göra samma grej på en KE som på en K, men kan man så kan det ju vara värt att prova? Hade tänkt plana toppen, köra med en hyfsat våldsam kam och kanske portning om pengarna räcker så jag antar att etanol skulle komma till sin rätt då?

Kim

kim_gulle
2008-11-17, 09:58
Ingen som har någon erfarenhet av det här? :S

GTI-nissen
2008-11-17, 11:29
Att lyfta tråden redan efter ett halvt dygn är inte ok. Du får vänta lite, det kommer säkerligen svar.

pekka kiiskilä
2008-11-17, 12:44
Det funkar inte på samma sätt på KE jet för den styr lamdan med och där är problemet men Ulltra motor kan just K jet, KE jet.