handdator

Visa fullständig version : Caddy -88, olika utrustningsnivåer?



H a
2008-11-16, 18:57
Hej!
För några veckor sedan bytte jag upp mig en årsmodell och köpte en 88a. Förut hade jag en caddy från 87 även den med 1,6l motor och fyrväxlad låda.

Undrar nu om det fanns olika utrustningsnivåer även på Caddy. Golf fanns ju i olika versioner: GL, CL, GT mm. 88an är mycket trevligare att köra och mmycket mer ljudisolerad. Det skiljer också 60 kg på tjänstevikten, 88an är tyngst.

Att det lite senare kom en Caddy GT vet jag så det är mest åren innan det som jag funderar på.

Mvh Hans

Manny
2008-11-16, 21:22
Har inget bra svar men kika o se om du hittar nånting i brochyrarkivet här på sidan, finns i menyn till vänster.

H a
2008-11-16, 22:31
Tack för tipset, men jag hittade inget om Caddy.

Barbapappa
2008-11-17, 23:00
Hej!
För några veckor sedan bytte jag upp mig en årsmodell och köpte en 88a. Förut hade jag en caddy från 87 även den med 1,6l motor och fyrväxlad låda.

Undrar nu om det fanns olika utrustningsnivåer även på Caddy. Golf fanns ju i olika versioner: GL, CL, GT mm. 88an är mycket trevligare att köra och mmycket mer ljudisolerad. Det skiljer också 60 kg på tjänstevikten, 88an är tyngst.

Att det lite senare kom en Caddy GT vet jag så det är mest åren innan det som jag funderar på.

Mvh Hans
Har ju provat några olika årgångar, och alla har varit väldigt sparsamt utrustade, det skiljer som sagt en del på vikterna på bilarna, men varför vet jag inte och vägt dom har jag ju inte gjort. ;-)

Har för mig att det satt en 1,8 i den 88:an jag hade, om det var nån som har bytt till det vet jag inte eller om den skulle vara sån från början. Den gick inte bra ändå trots 'stor' motor.