handdator

Visa fullständig version : Fråga angående nyare stereo i äldre bil.



Mini_me
2008-11-16, 18:26
Tja.

Antenn och kopplings plinten i en RCD200 (Nyare VW) ser helt annorlunda ut mot hur det ser ut i tex en Polo 2002 (eller Golf MK4).

Finns det adaptrar att skaffa eller är det kört?

+ och - känns som att det går att lösa men antennen???

Help needed =)

Henrik.M
2008-11-16, 20:05
Finns adapter både till antenn och ström.

Om jag bara kunde komma på vad det heter den sortens kontakter som sitter i orginal kablaget på VW nuförtiden.

Heter ju inte iso utan något annat.

Henrik.M
2008-11-16, 20:17
http://www.quickconnectproducts.com/QCVW-1.jpg

DIN -> ISO

Du behöver en DIN hane och så ISO kontakter.
Klipp och klistra sen har du en adapter.

Hittade inga färdiga på nätet.

Vet däremot att VAG säljer från ISO->DIN dvs om du ska montera en gammal stereo i en ny bil. (tvärtemot det du söker).

Norpan
2008-11-17, 00:06
Dom nya kontakterna heter Quadlock och det finns adapters, men bara åt fel håll än vad du söker (tror jag iaf, ska kolla imorrn på jobbet).
Har för mig att nya apparaterna pratar på can-bus för att funka, och det saknas oftast på lite äldre bilar...

Henrik.M
2008-11-17, 00:23
Dom nya kontakterna heter Quadlock och det finns adapters, men bara åt fel håll än vad du söker (tror jag iaf, ska kolla imorrn på jobbet).
Har för mig att nya apparaterna pratar på can-bus för att funka, och det saknas oftast på lite äldre bilar...

Heter dom verkligen qualdlock??
Är det inte DIN-kontakter.
Strunt samma , finns som sagt adaptrar fast tvärtemot det mini:me söker.....något jag skrev högre upp.


Radioadapter : 7L0 051 445A
Antenadapter : 7L0 051 551A

Dom nya apparaterna funkar med 12 och jord som en vanlig apparat.
Det enda som blir jobbigt med dom är att varje gång man stänger av dom så får man knappa in koden i dom igen.
Detta pga av att canbus sköter tändning+radiokod (igenkänning av bil+apparat),