handdator

Visa fullständig version : KVD bilaktion någon som testat?



Mikegti
2008-11-15, 18:36
Ligger 2st gti 5:or ute för aktion ca 4000mil på båda.
Är det någon som handlat bil genom KVD?
Synpungter?
Min granne ropa in en V70 2,5T sport edition i onsdags för 140tusen kr inkl slagavgift på 2800kr hade rullat endast 4700mil.
Verkar billig tycker jag.
Mike

Golf Racing
2008-11-15, 18:56
Jag har köpt en bil där. Jag blev hel nöjd. priset var 40tusen lägre än en likvärdig
på blocket. Det känns lite konstigt att köpa något så dyrt utan prov kört o synat. Deras beskrivning av bilen är väldigt noggrann. Det stod flera sten skot i fronten ,jag hitta två små.

Läser man noga så är det nog inga problem..

P.Hagel
2008-11-15, 19:22
Inga problem alls.

Farsan har en kompis som köper 1-2 volvo i veckan.
Och säljer vidare.

Han är jätte nöjd.

Om jag behöver någon ny bil så hjälper han mig med det.

Kritiken på bilens skick är oftast i överkant,för att iingen skall känna sig lurad.

Som sagt deras test är mkt. nogranna.

Mulder-_-
2008-11-16, 00:36
farsans granne har nyligen köpt sin 4:e passat där, alla är modeller från 99 - 04, han är mkt nöjd - KVD ger som sagt en nogrann beskrivning, nästan lite överdriven när det gäller "repor, stenskott & skav" jämfört hur man man upplever i verkligheten.

Dock är det väl bättre att det är så än att man blir negativt överaskad av någon okänd skada.

Bra priser, finns förmodligen många fynd. Har man möjlighet kan man ju titta på bilarna innan aktionen.

Jimpan
2008-12-11, 13:56
Jobbar som inbytestestare på KVD i Linköping och av min erfarenhet hittills så är alla bilar nästan för petigt testade dvs dom verkar vara sämre än vad dom är... Men det är ju bättre att bli positivt överraskad än besviken när man kommer o ropat in en bil.

Men vi testar bilarna så petigt för att det är ju inte våra bilar men vi får ta eventuella reklamationer om det skulle uppstå några.

Mvh Jimmy

Barbapappa
2008-12-12, 16:48
Men hur funkar själva auktionsbiten då? Auktion på plats eller budgivning av nån form i förväg?

Jimpan
2008-12-13, 17:02
Men hur funkar själva auktionsbiten då? Auktion på plats eller budgivning av nån form i förväg?

Budgivning via hemsidan www.kvd.se.
Allt du behöver veta står på sidan!

Tänk på att tillkommer en inropsavgift på de flesta objekt. Ligger runt 2500kr vill jag minnas. Det står där med.
Mvh

Loxarn
2008-12-13, 17:52
deras "listpris" torkar jag arslet med

Jimpan
2008-12-13, 21:27
Listpriset är ett sk uppskattad marknadspris dvs ungefärligt pris för likadan men dock felfri bil hos en Bilhandlare.

Kan dock vara så att det är lite fel ibland men det är rätt irrelevant då det är ju köparna som styr priset på bilarna. Man bjuder ju inte mer än vad man känner för att lägga på en bil.
Är det så att en bil kanske är felvärderad o inte blir såld efter kanske 2 auktioner så värderas den om för att passa marknaden bättre.

Med över 13000 sålda bilar så kan det ju inte vara helt åt helvete.

// Jimmy