handdator

Visa fullständig version : Provkörde Golf Mk6, problem med dörr/list vid blåst ?



VWGolIV
2008-11-14, 18:20
Jag lånade en Golf Mk6 eftersom jag var sugen på att testa den.
Skall för övrigt ha hem den imorgon till måndag för en längre testrunda.

Märkte dock en sak som jag ej vet om det är fel på bilen eller tillverkningen.

Det blåste lite igår när jag tog en runda och vid högre farter så blåste det in mellan dörren och bilen vid listen, min sambo kände med handen och det blåste rejält mellan dörren o bilen vid framrutan så att säga.

Någon som märkt av detta ?

Mini_me
2008-11-14, 18:21
Troligen en dåligt inpassad dörr.
Vart mkt sånt på senaste tiden tycker jag...illa.

VWGolIV
2008-11-15, 11:21
Detta är ju en helt ny bil, dock skall jag hämta den nu så jag ska se om jag kan hitta vad som är fel.

Bilen har rullat 100 mil typ.

P.Hagel
2008-11-15, 15:46
Provkörde en idag.

Mycket tyst och fin.

Lite sugen på att byta in skodan blev man,.

Men inget luft brus på denna bil.

VWGolIV
2008-11-16, 00:45
Efter att ha haft den en hel dag så är jag imponerad.

Sätena är sköna, den växlar mjukt och går väldigt billigt för att vara 160 hk.
Ca 0.7 med blandad körning och delvis höga hastigheter.

Min lånebil har navi men där är det på engelska och å ä ö finns ej, går säkert o byta men det borde vara svenska.

Henrik.M
2008-11-16, 03:04
Min lånebil har navi men där är det på engelska och å ä ö finns ej, går säkert o byta men det borde vara svenska.

Går att ändra till svenska inne i menyn på navin.
Kan dock hända att dvd:n då måste sitta i.

MrGolfIII
2008-11-16, 10:12
Troligen en dåligt inpassad dörr.
Vart mkt sånt på senaste tiden tycker jag...illa.

Inget nytt!!!
Om man höjer produktionstakten och sänker tillverkningskostnaden, så brukar det leda till? Jo! = sämre kvalité...........

VWGolIV
2008-11-16, 10:50
Jag påpeka detta när jag lånade bilen för en kort runda, försäljaren undra vilken hastighet jag fick fram ljudet i.

Då var detta över 1*0 och han körde en runda med.
Det är dock åtgärdat för jag prova igår och då var bilen tät.

På måndag skall jag fråga vad dom gjorde...

För övrigt så känner jag att denna bilen är bättre än Mk5an

outrunner
2008-11-16, 11:44
Hej. Tycker nog att visst är "nya" Golf 6 en fin bil....meeeeen....varför behåller VW så mycket av inredningen från femman??? Hela inklädnaden av b-stolpen...bakom bakdörrarna(c-stolpen) undre delen av instrumentpanelen, mittkonsol(mellan sätena)..bagageutrymmesinklädnad. handskfack. Visst, allt kan väl inte vara nytt men när man ser tydliga skillnader i färg/struktur gentemot de delar som är nya tycker jag nog sparivern har gått för långt.

Visst kan man tycka att detta är petitesser men ändå...intrycket av NY bil naggas i kanten ordentligt.

Sedan är ju bilen klart förbättrad vad gäller ljudnivå o dyl........fast jag undrar vad det var som gjorde det svårt att under 5 år inte kunna sänka den på den gamla...man måste ju ha haft kunskapen...eller väntade man för att det var den enda egentliga skillnaden mellan 5 o 6?.

P.

Marcus
2008-11-16, 15:30
http://www.automotorsport.se/news/16226/provkörd-den-bästa-golfen-någonsin/

Tycker fortfarande att inredningen från Golf generation fyra ser bäst ut och känns mest stabil. Men i övrigt är sexan en mycket läcker bil på de flesta punkter.

Marcus
2008-11-16, 15:34
Märkte dock en sak som jag ej vet om det är fel på bilen eller tillverkningen. Det blåste lite igår när jag tog en runda och vid högre farter så blåste det in mellan dörren och bilen vid listen, min sambo kände med handen och det blåste rejält mellan dörren o bilen vid framrutan så att säga. Någon som märkt av detta ?

Var samma sak på den bil som jag provade. Tråkigt eftersom det förtar en del av den exakta känslan. Men som sagt, de fixar nog inpassningen på verkstaden.