handdator

Visa fullständig version : kromade handtag -75 passar inte -84??



Nommis
2008-11-11, 23:30
Tjänare!

Så jag köpte mig en del kromdetaljer från en Golf mk1 -75 till min Golf mk1 -84 bland annat ett par kromade handtag. Men upptäckte snart att dom inte "öppnar" på samma sätt som mina nuvarande..

Dom kromade öppnar inåt och dom nuvarande nerdåt hur löser man detta problemet?

modifiera dom kromade? byta låskistorna ? elr hur har ni löst detta ??

// Robin

Mini_me
2008-11-12, 06:46
Köp låskistor som är ifrån en -75á?
Att modda så gamla saker är risky buisness...går av och jävlas...skulle INTE modda.

vr6_mannen
2008-11-12, 18:35
jag har satt sånna på min golf 2.. fick bara byta den armen som gör att det öppnar när man vreder på nyklen.. tog dom i från min gamla

Nommis
2008-11-16, 12:05
Kollade lite närmare på handtagen igår..
det verkar besvärligt och lite farligt att modefiera dom kromade..
så det får nog bli att skaffa sig ett par låskistor 1975års modell...

Är det ngn som har att par som ligger å e i vägen så köper jag dom gärna..

// Robin

Manny
2008-11-16, 14:13
Låskistorna på -75orna är Helt annorlunda, Passar nog inte på de senare dörrarna ens.

Nommis
2008-11-16, 14:36
vafalls! dett va ju inge bra.. ngn som ligger å lurar på en bild på domdär 75kistorna så man kan se vad de e frågan om ?

elr om ngn har några som ligger å skäpar kan jag tänka mig att köpa dessa

// Robin

Manny
2008-11-16, 14:41
vafalls! dett va ju inge bra.. ngn som ligger å lurar på en bild på domdär 75kistorna så man kan se vad de e frågan om ?

elr om ngn har några som ligger å skäpar kan jag tänka mig att köpa dessa

// Robin

Annonsering görs bäst på annonstorget.

Låskistorna på -75orna är Mycket mindre o jag tror inte att dom passar i dörren ens.

Varför inte bara byta mekanismen som det sas längre upp. Du måste väl ändå flytta över låskolven från dina gamla handtag. Verkar vara det enklaste ju.

vr6_mannen
2008-11-16, 14:56
ja det var så jag gjorde flytta bara över... funkar helt klock rent.. tog bara några minuter att gör med så . prova det först