handdator

Visa fullständig version : Golf IV går på 3 cylindrar



Golf GTI Turbo
2008-11-11, 22:05
Min Golf Gti Turbo började att gå på 3 cylindrar under veckan. Har varit iväg och kollat felkoder men det visar inget. Finns ingen ström/signal fram till 3ans "från vänster" tändspole. Har bytt plats på tändspolarna för att se om det kunde vara spolen det var fel på men det blev ingen skillnad. Har hört att det kan vara tändmodulen? Någon som har något bra tipps?

Särkelä
2008-11-11, 23:07
kan mycket väl vara tändmodulen. har bytt ett par stycken. så prova det.
var samma fenomen på brorsans gti han psovade både nya stift o spole. men var tändmodulen som var kass.. också den på 3:ans cylinder

mejn
2008-11-11, 23:30
Nästan garanterat tändmodulen,,

Här, mät upp den, testade att mäta min på detta sätt när min kastade in handuken så det funkar.
http://www.audiworld.com/tech/elec181.shtml

Golf GTI Turbo
2008-11-11, 23:43
Oki ska mäta upp modulen imorgon. Ska även kolla med en som har en A4 om hans modul passar. Har även problem med laddtrycket på bilen. Turbon laddar ingenting förutom när slangen till n75an är ur då laddar den. Har bytt n75an, Lmm och spjällhuset. Kan det ha nån koppling till modulen?

mejn
2008-11-11, 23:45
Ja eller tändstiften, förmodligen spikar den och går i nödläge eller ställer ner tändningen så att du får dåligt med effekt.

Golf GTI Turbo
2008-11-11, 23:51
Oki får byta stiften. Får hoppas att A4 modulen passar och det är det felet.