handdator

Visa fullständig version : Defa 800 kopplingsschema till GOLF 3



Maha
2007-05-31, 15:29
Hej!
Håller just på att koppla in ett Defa 800 larm Golfen (-1993).
Problemet är att jag inte vet vilka kablar från larmet som skall kopplas till centrallåset...
Kollade på en golf III:a på skroten som hade larm, hur det va kopplat, så jag vet vilka kablar i bilen jag ska koppla till (där kablarna går in i förardörren, en GRÅ och en GRÖN 0,5 mm2)

Larmet i den skrotade bilen va ett äldre Defa 500, men de "rätta" kablarna på det larmet som va kopplade till bilen finns även på mitt Defa 800 larm....
Har testat att koppla in dessa men inget händer...
Eftersom det går att koppla flera lösa c-låsmotorer till larmet så finns det ett antal andra "låskablar"....


Är det någon som har kopplat detta lr vet hur det ska kopplas, lr har ett kopplingsschema för Golf III,
snälla svara!

Tack på förhand!

razer
2007-05-31, 16:02
Du ska koppla in kablarna så som det var kopplat med defa 500 men du måste också koppla ihop rätt kablar av de övriga c-lås kablarna. det ska inte finnas någon kabel över så att säga.

Det brukar finnas i manualen : styrning för vacuumkontrollerade lås..

Henrik.M
2007-05-31, 17:36
Kolla din e-post.

Maha
2007-06-01, 16:01
Tack såmycke för hjälpen grabbar!

Maha
2007-06-09, 03:56
Nu är larmet monterat och det går att låsa och låsa upp c-låset med larmets fjärrkontroll.
Problemet är bara att jag måste trycka på "lås upp-knappen" ca 3 ggr för att dörrarna ska låsas upp... Värt att notera är att blinkersarna blinkar 2 ggr som de ska för VARJE gång jag trycker lås upp.... Har testat att ändra "pulsen" på strömmen från larmet till c-låset, 0,5 sek, 1 sek lr 4 sek, inget av dom ger resultat.

Ni som har monterat DEFA larm i Golf III:or, har ni samma problem?
Tacksam för svar
//Martin

Hyppe
2007-06-09, 19:45
söker någon som installerar larm i västra Götaland.. gärna svart men firma som ger kvittens till försäkringsbolagen

karlsson-peter
2007-06-10, 11:24
Nu är larmet monterat och det går att låsa och låsa upp c-låset med larmets fjärrkontroll.
Problemet är bara att jag måste trycka på "lås upp-knappen" ca 3 ggr för att dörrarna ska låsas upp... Värt att notera är att blinkersarna blinkar 2 ggr som de ska för VARJE gång jag trycker lås upp.... Har testat att ändra "pulsen" på strömmen från larmet till c-låset, 0,5 sek, 1 sek lr 4 sek, inget av dom ger resultat.

Ni som har monterat DEFA larm i Golf III:or, har ni samma problem?
Tacksam för svar
//Martin

Finns det nån tendens till att den låser upp, hörs det nåt från centrallåssystemet?
Händer ingenting skulle jag tippa på att larmet är defekt.

Maha
2007-06-10, 17:20
Blinkersarna blinkar, men det händer inte nåt mer... men trycker jag en gång till så låses bilen upp.... tycker det ör skumt, larmet verkar funka, annars skulle det nog inte alls gå att låsa upp...

Sweeper
2012-05-23, 18:05
Håller på att koppla mitt defa 821x till c-låset i golf 2an och stött på några problem! Golf 2an har 3 kablar till pumpen (jord, låst, öppen). Den regleras av förardörren som har en brytare som leder vidare strömmen till antingen låst eller öppen. Eftersom boxen har redan brytare inuti så tog jag bort brytaren från förardörren o ersatten den med ett vakuumstyrd selenoid som på passagerar dörren!

Problemet är när jag kopplar in låst och öppen sladdarna från larmet så händer ingenting. Men när jag mäter med multimeter så ser jag att när jag trycker på tex lås knappen med dosan så får jag spänning i ca 0.5s och sen försvinner den (samma sak när jag låser upp fast på den andra sladden).

Som jag förstått så måste pumpen ha konstant spänning för att kunna antingen låsa eller låsa upp dörrarna! eller?

Här är bild från defa's olika schemor (har använt nr3 då den verkade mest logisk för mitt larm) :
http://i.imgur.com/Dc0oy.jpg

Hoppas nån kan hjälpa!

EDIT: Som trådskaparen sa så måste man trycka flera ggr för att låsa upp bilen, eftersom den låser upp lite åt gången. Så hur ska man göra så att jag får spänning i ca 3 sekunder?