handdator

Visa fullständig version : Framvagnbalk Golf II



ascona
2008-11-08, 19:36
Letar ny framvagnsbalk till min -90a..nån som vet var man handlar runt västmanland.
Hittade på björklinge bildemo utanför Uppsala..1690:- är väl ett hyfsat pris eller ?

Mvh Mats

Manny
2008-11-08, 19:49
Dyrt! Skitdyrt om den är beggad!

Sproilans ny från www.autodelar.net för 1332,94:-. Plus frakt dock.

http://www.sdekatalog.se/SDEcataloge/frmArtInfo.aspx?artno=82-9521004&sgrpp=&sgrpe=jpg&isort=1570&buid=AG&srid=1647&skvg=100743

g-man
2008-11-08, 20:15
Den björklinge säljer ska vara ny..

ascona
2008-11-08, 20:16
Den björklinge säljer ska vara ny..

Ja det är nytt.. finns det billigare

Manny
2008-11-08, 20:20
Ja det är nytt.. finns det billigare

1332,94:- är väl billigare. Men det kan ju bli dyrare än 1690:- med frakten inräknad. Ring o fråga dom vettja.

Torre Tdi
2008-11-08, 22:48
Jag köpte framvagnsbalk till min Jetta förra året från Autodelar. Har för mig att den kostade runt 1500kr inklusive frakt, och det var med posten, så det borde ju inte skilja i pris om den ska skickas lite längre va?

Dock måste jag säga att kvaliteten inte var i toppklass på den balken. Den var rätt skev, så det var lite pilligt att få alla hålbilder att stämma mot bilen. Men den gick att få på, och bilprovningen har inte klagat på två besiktningar, så jag får väl vara nöjd ändå med tanke på priset. VAG skulle ha runt 3200kr har jag för mig.

ascona
2008-11-09, 16:09
Jag köpte framvagnsbalk till min Jetta förra året från Autodelar. Har för mig att den kostade runt 1500kr inklusive frakt, och det var med posten, så det borde ju inte skilja i pris om den ska skickas lite längre va?

Dock måste jag säga att kvaliteten inte var i toppklass på den balken. Den var rätt skev, så det var lite pilligt att få alla hålbilder att stämma mot bilen. Men den gick att få på, och bilprovningen har inte klagat på två besiktningar, så jag får väl vara nöjd ändå med tanke på priset. VAG skulle ha runt 3200kr har jag för mig.

Huvudsaken att det går att skruva det den,annars får man väl skicka tillbaka delen.
Men man måste få inloggningsuppgifter av dom verkar det som..inte bara att beställa på nätet.

Får ringa imorgon

Torre Tdi
2008-11-09, 21:04
Jag beställde via telefon. Det var smidigt tycker jag. Jag tror du måste ha artikelnumret på delen du ska beställa, men det borde gå att få fram via deras web-katalog.

Det gick absolut att få dit balken, trots att den var lite skev. Men jag inbillar mig att jag hade sparat ett par timmar på att köpa en balk via VAG. Den som satt på bilen från början var i alla fall helt rak när jag lade den på golvet. Hur som helst så är autodelar billiga, och det är ju gamla bilar vi åker runt i, så jag tycker det är värt att handla från dem trots att passformen är sådär.