handdator

Visa fullständig version : Hur demonterar man klädseln A och B-stolpen på en Golf Mk4?



Wolfen
2008-11-04, 15:02
Finns det nån som kan förklara, beskriva detaljerat, hur man får bort A och B-stolpen utan att de blir förstörda? Det gäller en Golf Mk4 förstås.

Manny
2008-11-04, 16:31
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2979511

J.L
2008-11-04, 16:36
Hur avdemonterar man A och B-stolpen på en Golf Mk4?

Det här tyckte jag var lite roligt, kan man pådemontera?

lite dubbel mening i det ordet hehehe

demontera / montera :-)

avdemontera / påmontera ? hehe

Wolfen
2008-11-04, 17:02
Det här tyckte jag var lite roligt, kan man pådemontera?

lite dubbel mening i det ordet hehehe

demontera / montera :-)

avdemontera / påmontera ? hehe

Jag måste säga att jag håller med dig, för att jag inte har alls skrivit så där. Det är nån (moderator) som har ändrat det jag har skrivit. Jag skrev: "Demontering av A och B-stolpen" men det verkar som att det inte var tillräckligt bra!? Vad löjligt!

Wolfen
2008-11-04, 17:10
Kära moderatorer, kan nån av er (eller ännu bättre, den som har ändrat min rubrik) ändra tillbaka till det jag skrev från början??!! För grammatikens skull om inte min!

Finn
2008-11-04, 17:11
Aj va d kliar i fingrarna nu da så jag kan inte motstå ;)

Ska du verkligen ta bort A å B-stolpen? E inte dom ganska bra att ha när d kommer till att stötta upp taket. Å kommer d inte se konstigt ut me bara C å D-stolpar?

Sådär ja, sorry för den. Gissar att du vill ha bort klädslarna och kan tyvärr inte svara på d eftersom jag inte gjort d på en jävla tid nu så jag har glömt bort.

Wolfen
2008-11-04, 17:26
Aj va d kliar i fingrarna nu da så jag kan inte motstå ;)

Ska du verkligen ta bort A å B-stolpen? E inte dom ganska bra att ha när d kommer till att stötta upp taket. Å kommer d inte se konstigt ut me bara C å D-stolpar?

Sådär ja, sorry för den. Gissar att du vill ha bort klädslarna och kan tyvärr inte svara på d eftersom jag inte gjort d på en jävla tid nu så jag har glömt bort.

Själv klart klädslarna. Stolparna som stolparna vill jag ha kvar, konstigt nog:)

Raz
2008-11-04, 18:34
Kära moderatorer, kan nån av er (eller ännu bättre, den som har ändrat min rubrik) ändra tillbaka till det jag skrev från början??!! För grammatikens skull om inte min!

Om du skriver en ordentligt rubrik från början så slipper moderatorerna gå in och ändra den.
Ja det var jag som ändrade din rubrik.

3L1T
2008-11-04, 19:42
A-stolparna sitter med klips, så det är bara att dra.
Börja där upp är mitt förslag.

Wolfen
2008-11-04, 20:42
Om du skriver en ordentligt rubrik från början så slipper moderatorerna gå in och ändra den.
Ja det var jag som ändrade din rubrik.

Kom igen! Vad var det för fel med "demontering av a och b-stolpen"? Att jag inte har preciserat i rubriken att det är Golf 4 (i så fall ska du ändra många, många fler rubriker)? Eller att det är frågan om klädslarna (som att man inte fattar det)? Eller ville du bara hitta på ett nytt svenskt ord?

Wolfen
2008-11-04, 20:46
A-stolparna sitter med klips, så det är bara att dra.
Börja där upp är mitt förslag.

Tack.
Likadana klips som på C-stolparna? Hur är det med B-stolparna då?

Wolfen
2008-11-07, 16:54
Det gick bra!:-D
Alla sitter med vanliga clips (inga gick sönder, annars kostar clipsen 5:- st fick jag veta). Jag tackar alla som försökte hjälpa mig;-)

Marcus
2008-11-07, 18:54
En bra rubrik skulle kunna vara: Golf 4: demontera klädsel A- och B-stolpe.