handdator

Visa fullständig version : Inkoppling KCR box



tos
2008-11-03, 23:39
Har fått tag i en äldre KCR box som skall passa till min Transporter 2.5TDI. Saknar dokumentation....

Gissar efter vad jag läst på nätet om trimboxar att den skall kopplas in mellan diesel pumpen och dess styrdonskabel, korrekt ? Men det finns en tunn svart ledare som går direkt in i kcr boxen. Kabeln är avklippt på min så det går inte att gissa efter kontaktdon vart den skall... Någon som har erfarenhet från dessa boxar och vet vad den kabeln skall användas till ?

Boxen är märkt med KCR klistermärke, en textremsa där det står 159, Och har ett hål till en liten trimpot på ena långsidan. På vardera kortsidan är det kontaktdon för styrdonskabel/pump.

Tomas

Henrik.M
2008-11-04, 00:33
http://www.kcr.se borde ju veta om ingen anna vet.

Dom boxar jag monterat har varit plug and play , dvs kontakt mot kontakt.

BALAN
2008-11-04, 01:10
Den lilla är väl bara Plus? En kompis hade sin KCR kopplat till halvljuset iaf, så körde han med P-ljuset så var bilen original.

Jag är inte säker dock.

Mk1
2008-11-04, 09:10
Den svarta kabeln skall kopplas till magnetventilen på dieselpumpen. Mejla till KCR, så får du en monteringsanvisning som pdf.

Freiholtz
2008-11-04, 11:23
Precis som MK1 skriver, den svarta ska till magnetventilen. Så va de iallafall på dom jag har haft till Passat TDi -00, Golf TDi -97, Volvo 854 TDi.

tos
2008-11-04, 11:34
Tack för svaren, provade att maila KCR och fick en manual i retur. Bra service.

Tomas