handdator

Visa fullständig version : Polo gti -01? är det något att ha?



R.Grönberg
2008-10-21, 22:48
är det något att ha?

Marcus
2008-10-22, 09:56
Till vad? Dra släp, rejsa på bana? :) Är väl en fin bil i allmänhet... Lite klena motorer dock, tycker jag.

Råbbert
2008-10-22, 12:53
Till vad? Dra släp, rejsa på bana? :) Är väl en fin bil i allmänhet... Lite klena motorer dock, tycker jag.

Haha, klena motorer?
Har ju bara ca: 5 häst mindre än mina 2 bilar tillsammans... ASG.....


MVH/ Robert
VW Fox 1.2 -06
VW Lupo 1.4 -99

R.Grönberg
2008-10-22, 13:16
Tja inte dra släp=)

Till jobbet, köra lite allmänt på fritiden, kanske ngn tur på en bana , konkörning? bränsleförbrukning? komfort?

R.Grönberg
2008-10-22, 13:36
stilett nyckel?

Barbapappa
2008-10-22, 16:53
Till jobbet, köra lite allmänt på fritiden, kanske ngn tur på en bana , konkörning? bränsleförbrukning? komfort?Nu har ju inte jag kört så mycket Polo GTi, men Lupo GTi som jag kör är ju rätt så lika bilar så jag ger mig på ett försök på att svara.

Den borde väl passa bra till allt det som du räknade upp där. Den drar under litern i.a.f. ;-) Nä men runt 0,7-0,8 borde man kunna fixa i.a.f. och man kan säkert komma ännu lägre också. Komfort? Ja det är ju en hyfsat ny bil så helt kasst är det ju inte, men dom är väl inte mer eller mindre bullriga än en normal Polo, tycker dom är riktigt komfortabla i orginalskick.

Tycker det är helrätt bil att satsa på, konstigt att det inte är så många som kör dom längre här på forumet med tanke på prisbilden, trevliga små bilar!

Barbapappa
2008-10-22, 16:54
stilett nyckel?Nä kan jag inte tänka mig.

P-plats.se
2008-10-22, 17:05
Har själv haft några Polosar varav en GTi -01 och jag kan varmt rekomendera dom!
Prisbilden och utbudet är bra då dom prissattes fel i Sverige och såldes mycket även till kunder som inte tänkt sig en GTi.
Motorn är lagom för bilen om man ser till att det är både en pendel bil men samtidigt en liten busbil.
Finns snålare bilar och det finns snabbare MEN detta är en mycket bra kombination.
Att få den att dra under 0,7-0,8 som Peter skriver är inga som helst problem.
Kolla bara växellådan vid köp, annars är det som vilken annan bil som helst när det gäller fel och brister på beg. bilar.

R.Grönberg
2008-10-22, 18:59
Okey nu har man ju lite mer kött på benen iaf. Alltså något ni rekommenderar då om man lyssnar på er? =) mkt utrustning vart det i den med. Hade ju en lupo 3l innan, likvärdigt lr? 0.7 låter ju lagom iaf, som sagt känns som en rolig bil

onk
2008-10-22, 23:13
Okey nu har man ju lite mer kött på benen iaf. Alltså något ni rekommenderar då om man lyssnar på er? =) mkt utrustning vart det i den med. Hade ju en lupo 3l innan, likvärdigt lr? 0.7 låter ju lagom iaf, som sagt känns som en rolig bil


Bättre du köper min variant grönis, den drar oxå 0,7 och det är ett jäkla klipp...

Plus att den är låg och bra men ändå komfortabel, har varit till Norge och vänt utan att vara varken lomhörd eller ont i baken:)