handdator

Visa fullständig version : Kapell. Vad för sort, vart köpa?



tjipp
2008-10-18, 15:58
Hej!
Skall ha något att lägga över Cabben å race golfen i vinter då dessa troligtvis får stå i "kallavdelningen" i ladan..
Tidigare när dem stått i garaget så har jag bara slängt över lakan för att skydda dem mot smuts å damm..
Men nu kommer den ju stå i "kallgarage" med katter å annat otyg som springer runt där.
Grus som underlag och gles panel i väggarna..

Vad skall man ha för sort?
Helkapell skall det ju bli, men finns ju olika material.
Misstänker att man skall välja något som andas.

Och vart inhandlar man det lämpligast?
Är biltemas nått att ha?

VWGolIV
2008-10-18, 16:08
Jag har använt biltemas stora bilskydd och några torrbollar, har fungerat kanon för min del.

P-plats.se
2008-10-18, 16:22
Står den innomhus och är ren och torr när du ställer in så tror jag ett från biltema fungerar kalas!

Tiaz
2008-10-18, 19:41
Hade min ståendes utomhus. Hade biltemas helkapell, tidningar på golvet som byttes med jämna mellanrum (trasigt värmepaket). samt en stor hink med enris. Enriset suger åt sig fukt så luktar det lite gott också. Inget vatten i hinken dock:)

tjipp
2008-10-18, 20:40
kolla i katalogen..
är det nylon eller polyester som "andas" bilen står ju ändå "inne" under tak..
Så någon variant som tillåter luften att "cirkulera" vore ju bra..

tjipp
2008-10-19, 21:59
kolla i katalogen..
är det nylon eller polyester som "andas" bilen står ju ändå "inne" under tak..
Så någon variant som tillåter luften att "cirkulera" vore ju bra..



??????

Nilzén
2008-10-19, 23:49
Jag tycker Biltemas information på webben är ganska tydlig:

"Helkapell kombi
Vilket material skall jag välja?
De silverfärgade polyesterkapellen är helt vattentäta och skyddar mot väder och vind vid tillfällig övertäckning av bilen i utomhusmiljö. De kan även användas som skydd mot smuts, rostvatten och saltvatten när du transporterar din bil på båt, tåg eller lastbil. Kapellen är helt täta och lämpar sig inte för långtidsövertäckning eftersom de inte ventilerar ut kondens.
De blåfärgade nylonkapellen skyddar mot damm och insyn och passar utmärkt för långtidsuppställning av bil under tak. De skyddar inte så bra mot regn, men ventilerar däremot ut kondens.
Tabeller som visar vilken kapellstorlek som passar till just din bil finns i butiken och på www.biltema.se."

Mao köp ett blått nylonkapell

tjipp
2008-10-20, 21:52
Jag tycker Biltemas information på webben är ganska tydlig:

"Helkapell kombi
Vilket material skall jag välja?
De silverfärgade polyesterkapellen är helt vattentäta och skyddar mot väder och vind vid tillfällig övertäckning av bilen i utomhusmiljö. De kan även användas som skydd mot smuts, rostvatten och saltvatten när du transporterar din bil på båt, tåg eller lastbil. Kapellen är helt täta och lämpar sig inte för långtidsövertäckning eftersom de inte ventilerar ut kondens.
De blåfärgade nylonkapellen skyddar mot damm och insyn och passar utmärkt för långtidsuppställning av bil under tak. De skyddar inte så bra mot regn, men ventilerar däremot ut kondens.
Tabeller som visar vilken kapellstorlek som passar till just din bil finns i butiken och på www.biltema.se."

Mao köp ett blått nylonkapell


Japp.. gjort..
Så nu står dem i vintervila 2av golfarna! =)