handdator

Visa fullständig version : mod av G60topp..



flincken
2008-10-18, 13:20
körde av kilen på kam drivningen nere på veven på min G60... vilket res i 4 krokiga avgas vent.. men med lite mod (fräsning under kam lägen) av toppen blev det ventiler,tryckare och kam från min org motor.. (git -83) ventilerna är 8mm längre an på G60 pga hydral tryckare.. men det löste jag genom att montera ventil fjädrar från en wasserboxer.. blev lite bättre insp tryck. så passade jag på att porta toppen ;-)
blev lite mera mos.. så nu vet man att det går att använda gti prylar efter lite mod ist för att köpa nya dyra G60ventiler.. (845:-styck)

Janne.M
2008-10-18, 13:22
G60 ventilerna är väl ihåliga och har någon gas/vätska i sig som håller dem kallare, därav den bättre funktionen i en överladdad motor och det högre priset. Men funkar säkert bra med std Gti också.

flincken
2008-10-18, 13:28
G60 ventilerna är väl ihåliga och har någon gas/vätska i sig som håller dem kallare, därav den bättre funktionen i en överladdad motor och det högre priset. Men funkar säkert bra med std Gti också.

ja dom är natrium kylda.. men man har gått ifrån det nu förtiden för det visade sig att dom hade betydligt kortare livslängd.. tror det var något med blyfri bensin eller något...?