handdator

Visa fullständig version : Motorvärmare -motor AGU



Recaro
2008-10-17, 12:36
Tjenixen.

Tänkte ge mig på att installera DEFA's slangvärmare i bilen till helgen, och det verkar ju hyffsat enkelt.

Är det något speciellt man bör iakta och tänka på?

Tömma kylsystemet står det i instruktionen, ska det verkligen vara nödvändigt? :-)
Jag inbillar mig att om man är snabb nog med att koppla slangarna borde inte förlusterna av vätska bli så stor, alterntivt klämma ihop slangarna lite lätt, eller är det bara dumt?


Ni som har installerat motorvärmare, vart har ni placerat anslutningeskontakten i fronten, stötfångare?

Sliver
2008-10-17, 12:41
Tjenixen.

Tänkte ge mig på att installera DEFA's slangvärmare i bilen till helgen, och det verkar ju hyffsat enkelt.

Är det något speciellt man bör iakta och tänka på?

Tömma kylsystemet står det i instruktionen, ska det verkligen vara nödvändigt? :-)
Jag inbillar mig att om man är snabb nog med att koppla slangarna borde inte förlusterna av vätska bli så stor, alterntivt klämma ihop slangarna lite lätt, eller är det bara dumt?


Ni som har installerat motorvärmare, vart har ni placerat anslutningeskontakten i fronten, stötfångare?

Hej!
ja dom är lätta att montera dom värmarna.
nej jag tömde aldrig mitt kylsystem när jag monterade min värmare, bara att vara lite snabb som du skrev så går det bra:)
man behöver inte ens kapa originalslangarna som det står i instruktionen.

uttaget satte jag i det lilla gallret på vänster sida på min bil.

Recaro
2008-10-19, 12:44
Sådär ja, nu är värmaren installerad men vart tusan tar man in kabel till kupén?

Jon
2008-10-19, 13:06
Sådär ja, nu är värmaren installerad men vart tusan tar man in kabel till kupén?


http://www.defa.com/bilspes_mont.php3?lang=2&ndid=

Här kanske du hittar nått tips.. hjälpte mej i alla fall.

Mvh Jon

Recaro
2008-10-20, 12:35
http://www.defa.com/bilspes_mont.php3?lang=2&ndid=

Här kanske du hittar nått tips.. hjälpte mej i alla fall.

Mvh Jon

Tack, jag sökte även här på forumet och såg andra tips om att borra i torpedväggen mellan avrinningen för AC'n och svarta pluppen.
Jag valde dock en annan lösning och återkommer med bild på hur jag gjorde.