handdator

Visa fullständig version : jetta gti?



LOW´N SLOW
2008-10-16, 19:30
hej har en jetta mk1a -84 och ska bygga om den till gti. hade tänkt att ha en gti 1800 spec som donator bil så att jag får färddator osv. nu till min fråga är de problem att regga när jag bytt motor? de va någon som sa att man måste montera en motor med katalysator annars är de stop va de gäller regg?

gicke
2008-10-16, 19:37
Den som pratade om motor med katalysator hade rätt men du kan ju hinka i den och se om de märker något på sbp :P

LOW´N SLOW
2008-10-16, 19:41
med andra ord så kan jag lika gärna slå på stort och stoppa i en 16v motor med kat?

gicke
2008-10-16, 19:46
med andra ord så kan jag lika gärna slå på stort och stoppa i en 16v motor med kat?

Hehe ja om du vill göra något lagligt så är det ju alternativet. Här är en tråd på förstasidan som handlar om det så kolla i den, sen finns en del gammla trådar också om du söker :)

Barbapappa
2008-10-17, 12:13
Har lite dålig koll på Jettorna trots att jag har en själv, men var det inte så att det gick att få Jettorna med 112hk maskinen också? Om ja, så är det väl inga problem?

Bengan.U
2008-10-17, 12:52
Har lite dålig koll på Jettorna trots att jag har en själv, men var det inte så att det gick att få Jettorna med 112hk maskinen också? Om ja, så är det väl inga problem?

Hej.

Jo,precis,det fanns att köpa som GLI,
med samma utrustning som GTI !
Jag kollade på SBP när jag hade min Jetta och
enligt stationschefen skulle en ombyggnad till GLI
inte vara nått problem att regga eftersom bilen
sålts i det utförandet .

MVH/Bengan.U

Andersson Racing
2008-10-17, 14:07
Har lite dålig koll på Jettorna trots att jag har en själv, men var det inte så att det gick att få Jettorna med 112hk maskinen också? Om ja, så är det väl inga problem?

I Jetta mk1 satt bara 1.6L 110 hk, tror att den tillverkades fram tom årsmodell -82 bara.

Eller?

/ Per