handdator

Visa fullständig version : strömkababel till slutsteg lupo?



JoeSchmoe
2008-10-14, 10:22
tjena,.
ska montera i lite ljud i lupon,.
undrar vart man ska få igenom strömkabeln från batt. in i bilen?
hittar inga hål i torpeden. eller så e jag dimmssynt såhär på morgonen...

nån som dratt o kan säga, visa var?

tack // joel

GTI G60
2008-10-14, 10:43
dra den under bilen och gör ett hål in i bagaget underifrån...
mt4bass gjorde så i sin lupo..

JoeSchmoe
2008-10-14, 10:47
ja det låter ju faktiskt enkelt o bra..
slippa stoppa in den i inredningen oxå :)

GTI G60
2008-10-14, 11:18
Yes... Men tänk på att göra hålet på bästa stället du kan hitta och att lacka/rostskydda ordentligt och att skaffa en kabelgenomförning som sluter tätt....

R.Grönberg
2008-10-14, 12:37
Yes... Men tänk på att göra hålet på bästa stället du kan hitta och att lacka/rostskydda ordentligt och att skaffa en kabelgenomförning som sluter tätt....

Är det så smart att dra den under bilen egentligen? om ni ändå ska göra hål i kofferten hade jag ju hellre gjort ett litet diskret i torpeden, Mindre risk det kommer in fukt mm på samma sätt som under bilen.

zchnygg
2008-10-14, 14:28
vet inte om jag hade dratt den under bilen.. känns osäkert på något sätt.. finns säkert något hål i torpeden där du får lov att dra den annars får du borra ett och göra en egen kabelgenomföring..

Barbapappa
2008-10-14, 17:18
Beror ju självklart på hur kraftig kabel man ska dra genom bilen, men jag har för mig att jag körde med en 33kvadrats på min gamle Lupo och då fick man ju borra och trixa lite i torpeden...

Å andra sidan tror jag inte det är nåt problem att dra den under bilen heller, så klart får man ju sätta fast den riktigt och göra kabelgenomföringen snyggt mm.

JoeSchmoe
2008-10-14, 23:34
japp,. nu sitter det en kabel under bilen. va inte så sugen på o borra...
hitta ett gummi i baljan som jag drog upp den i.
blev la inte supertätt,. men eftersom det redan var ett annat
helt öppet hål i baljan (avrinning eller likn antar jag)
så tror jag att det ska gå bra.

så nu kan jag åka runt o dunka med ryggan :)

tack för svaren.