handdator

Visa fullständig version : Nånn här som hajar hur man löser pappersbiten via export



P.Hagel
2008-10-13, 22:40
Till Finland ??

T.EX.

Har tydligen en seriös speckulant på min bil där.

J.L
2008-10-13, 22:41
Till Finland ??

T.EX.

Har tydligen en seriös speckulant på min bil där.


www.vv.se

Man måste skriva massa papper innan själva ägarbytet kan ske vet jag iaf,
mycket mer minns jag inte, men finns säkert mycket info både på
vägverkets hemsida och kundtjänst.

Henrik.M
2008-10-13, 22:52
http://www.vv.se/mondosearch/search_...chquery=export

P.Hagel
2008-10-13, 22:55
Tack.

Jag hittade det här:

http://www.vv.se/templates/page3____11295.aspx

Henrik.M
2008-10-13, 23:57
Nu är jag inte säker , men jag tror du som säljare inte behöver göra så mycket pappers exercis.

Har en kompis som sålt sin bil till finland och jag har för mig att det var killen som köpte bilen som hade alla papper med sig + egna skyltar.
För kompisen behöll dom svenska skyltarna och skickade in dom tillsammans med regbeviset till VV & något intyg.

GTI G60
2008-10-14, 08:12
Sålde min S2 sedan till Norge, inga problem och inget extra förutom att man kryssade i en ruta för export har jag för mig... ;)

HenkeTIC
2008-10-14, 08:28
Sålde min S2 sedan till Norge, inga problem och inget extra förutom att man kryssade i en ruta för export har jag för mig... ;)

Stämmer bra det, sålde en av mina saabar till danmark igår och kryssa bara i rutan export sen fixar dom själv resten.

Att han sen skulle/ville betala 28000:- i skatt på den bilen förstår jag inte hehe.

Mvh Henke

Johan99
2008-10-14, 12:44
Du ska behålla de svenska skyltarna och sen skicka in dem till VV tillsammans med intyget från det nya landet att bilen är inregistrerad där.

jonas_81
2008-10-15, 10:33
Kan tillägga att myndigheterna har lärt sig snacka med varandra lite bätre nu och att inte allt behöver gå via oss privatpersioner... som det var för ca 5 år sen då jag hämtade min VW. Men vet dock ej hur mycket...

H. (En finne) Jonas

outlaw
2008-10-17, 22:13
Kan tillägga att myndigheterna har lärt sig snacka med varandra lite bätre nu och att inte allt behöver gå via oss privatpersioner... som det var för ca 5 år sen då jag hämtade min VW. Men vet dock ej hur mycket...

H. (En finne) Jonas

Fyll i regbeviset som vanligt samt att den ska exporteras skicka in med dina skyltar !! Skruvade av mina precis vid båtterminalen .