handdator

Visa fullständig version : Hur lufta kylsystemet på en golf 94 med 2E motor



HenkeTIC
2008-10-09, 17:05
Har problem med min bil, en Golf 3 Gt variant med 2E motorn. Får inte ut all luft så efter kanske 2 kilometer försvinner värmen inne i kupen, bilen går inte varm eller kokar.

Har bytt vattenpump, termostat, värmepaket.

Någon som vet hur man ska göra för snart säljs den billigt och jag får återgå till saab men vill ju helst inte det ;)

Mvh Henke

The Goofyman
2008-10-09, 18:42
Ta av tempgivaren som sitter i studsen mitt på toppen,häll i kylarvätska tills det rinner ut genom hålet där givaren satt.Sätt sedan tillbaka givaren och efterfyll i behållaren.provkör,låt bilen svalna ordentligt,efterfyll igen.Nu ska allt funka om du inte har några fel i ditt kylsystem.

HenkeTIC
2008-10-12, 21:06
Har provat allt men får det inte till att funka ända. Får lite värme men så fort nålen närmar sig normaltemp så försvinner värmen inne i kupén.

Ingen mer som har några förslag?

Mvh Henke

Manny
2008-10-12, 21:36
Funderade på om det kanske sitter nån liknande grej som på golf 2orna? Nån övertryckhistoria för att man inte ska spränga värmepaketet. Dom brukade ju strula på golfarna. Brukar sitta på slangarna mot torpeden.

HenkeTIC
2008-10-13, 07:44
Funderade på om det kanske sitter nån liknande grej som på golf 2orna? Nån övertryckhistoria för att man inte ska spränga värmepaketet. Dom brukade ju strula på golfarna. Brukar sitta på slangarna mot torpeden.

Trodde oxå det kunde va problemet men sitter inget sådant alls.

Mvh Henke