handdator

Visa fullständig version : GT -93, Vräker in bensin....



Jepson75
2008-10-08, 19:44
Halloj!

Nybliven Golfägare, o jag har ett problem (Om man räknar att plocka ur stiften o torka rent dem vid varje kallstart till just problem :-D ), den
fullkomligen vräker in bensin när den är kall, så den är helt hopplös attt starta!!

Nu hör till saken att jag har inte lyft på huven ännu, men sitter det kallstartsventil, eller är det någon tempgivare, eller hur ser det ut därunder?!

Är det något vanligt förekommande fel, o i sådana fall, vad är den vanligaste orsaken?!

Tacksam för svar!

g-man
2008-10-08, 20:10
Går den som den ska när den är varm?

Den blåa tempgivaren är det som ploppa upp i skallen direkt men kan även vara nåt annat fel..

Den givaren brukar kunna gå sönder och det är den som avgör hur mycket soppa den ska spruta i.

Jepson75
2008-10-08, 23:07
Går den som den ska när den är varm?

Den blåa tempgivaren är det som ploppa upp i skallen direkt men kan även vara nåt annat fel..

Den givaren brukar kunna gå sönder och det är den som avgör hur mycket soppa den ska spruta i.


Japp, det gör den....då provar jag att byta (eller kan man mäta resistans eller liknande på den)

Tackar!

Bastard66
2008-10-08, 23:46
tempgivaren kostar inte många kronor så testa att byta den först..

Jepson75
2008-10-11, 12:44
...som sitter på kylarslangen som går in i toppen?! Är en 1,8l
Annars hittar jag inga andra givare, förutom den på kylaren, men den är väl till fläkten?!

Särkelä
2008-10-11, 13:21
Precis e den blåa givaren som sitter på framkant på motorn. prova byt den o se om det blir skillnad.
kolla även kablarna till lambda sonden. Hänt att dom gått av. Sonden hittar du under insuget på avgasröret precis efter grenröret. så dom e hela.. hjälper det inte med temgivaren så e kan det va sonden.