handdator

Visa fullständig version : Moment till KR 16v



Fredriksson
2008-10-06, 01:25
Är det någon som har koll på momenten till KR motorn ?
skulle vilja ha i stortsett moment på allt..
Vev
vevstakar
kam överfall
Stora bulten veven
svänghjul
oljesprut munstycken!

ja med mera kommer inte på nå mer i huvudet!
nån som vet var ja får tag på dom utan å köpa eller låna nån bok!
Tack på förhand!

min mail
daniel_fredriksson84@hotmail.com

Jani Hast
2008-10-06, 10:38
Dom har rephandböker på dom flesta stora bibiliotek.
Finns under referens literatut. Man får inte låna dom men man kan kopiera ur dom.

NOlsson
2008-10-06, 17:19
Har lite olika böcker liggandes till min (-86 med KR-motorn), kan kolla om jag hittar på något :)

magoo
2008-10-06, 18:24
Ett tips när du skall sätta ihop din rova. När du skall sätta dit vevaxeldrevet (för kamremmen) byt bulten till en ny samt att stifta drevet mot veven. Det är inte ovanligt att antingen bulten gängar upp sig ( om man har en begagnad bult)eller att du har brottsanvisningar i "klacken" som sedan ger sig å du får ventilras som följd.
Jag antar att du skall ha denna motorn i en viss audi 80?!

Fredriksson
2008-10-11, 04:36
Ett tips när du skall sätta ihop din rova. När du skall sätta dit vevaxeldrevet (för kamremmen) byt bulten till en ny samt att stifta drevet mot veven. Det är inte ovanligt att antingen bulten gängar upp sig ( om man har en begagnad bult)eller att du har brottsanvisningar i "klacken" som sedan ger sig å du får ventilras som följd.
Jag antar att du skall ha denna motorn i en viss audi 80?!


hehe ja jo motorn ska sitta i min 80 quattro!
har köpt ny bult har till å mer råka beställt så ja har 2st sådana nya bultar så det är lugnt men tack för tipset! har fått tag på momenten via en kompis som hade allt kopierat från en bok så nu är bottendelen ihop monterad!

Blomman
2008-10-11, 11:48
hehe ja jo motorn ska sitta i min 80 quattro!
har köpt ny bult har till å mer råka beställt så ja har 2st sådana nya bultar så det är lugnt men tack för tipset! har fått tag på momenten via en kompis som hade allt kopierat från en bok så nu är bottendelen ihop monterad!

Om du vill så får du jättegärna pm:a mig listan på alla moment. Vore riktigt sjysst!