handdator

Visa fullständig version : Orginal sportchassi till Passat



gruvborg
2008-10-05, 20:32
Går det att köpa orginal sportchassit till passat, det som sänker 20mm. Som en eftermarknads produkt på VAG? Eller finns det någon annan som levererar satser som bara sänker 20mm? Det skall passa till en Passat -03:a

Henrik.M
2008-10-05, 21:23
Finns att köpa orginal , det är bara att gå in och beställa.
Du håller dig dock för skratt tror jag när du får priset. (vet ej vad det kostar bara att det är dyrt orginal).

Annars kan jag rekomedera http://www.gemotorsport.se

Kör med hans 35mm sats tillsammans med orginaldämpare & det har funkat bra hittils.
Lagomt lågt och man tappar inte komforten.

P.Hagel
2008-10-05, 22:21
1st.stötdämpare fram (röda):
1895:-/st.

Sålde mina precis.
Till grannen här hemma.

gruvborg
2008-10-06, 09:43
Finns att köpa orginal , det är bara att gå in och beställa.
Du håller dig dock för skratt tror jag när du får priset. (vet ej vad det kostar bara att det är dyrt orginal).

Annars kan jag rekomedera http://www.gemotorsport.se

Kör med hans 35mm sats tillsammans med orginaldämpare & det har funkat bra hittils.
Lagomt lågt och man tappar inte komforten.


Inga problem med att det tar i under? Hade en 00:a tidigare som jag bytte fjädrar (40mm) på och behöll orginal dämparna. Den tog i under ganska ofta, för att inte tala om stänkskydden...

Henrik.M
2008-10-06, 16:51
Inga problem med att det tar i under? Hade en 00:a tidigare som jag bytte fjädrar (40mm) på och behöll orginal dämparna. Den tog i under ganska ofta, för att inte tala om stänkskydden...

Stänkskydden bak tar i ibland när man ska uppför trotarer men det beror snarare på att dom är långa.
Men i övrigt har jag inga problem med att det tar i någonstans & då kör jag 90% av tiden bilen lastad med familj + varor i bagaget.

Kör med 225/40-18 hjul vilket motsvarar 195/65-15.

Rickard.v
2008-10-06, 20:21
Ska du köpa en sänkningssats med komforten i behåll så kom eibach.
Det är knappt märkbart hårdare än orginal och all komfort behålles.

Det har jag på min passat kombi -00