handdator

Visa fullständig version : Golf R32 - Skillnader mellan årsmodell 2006 och 2007



kotten
2008-10-02, 16:26
Jag funderar på att köpa mig en R32 årsmodell 2006, men undrar om någon vet vad för ändringar som gjordes med bilen inför modellår 2007.

En annan sak, är R32 MKV en bra bil eller skall man satsa pengarna på en GTI DSG istället?

anri52
2008-10-02, 18:53
Hej.
Satsa på en Golf Gti 30 edition med dsg låda
mycket bra bil. mvh

GTI-nissen
2008-10-02, 19:35
Oj! Hej Lars, ska du tillbaka till VW igen? Välkommen på förhand, vi finns kvar och kan ta hand om dig!
Jag gissar dock att det är bruksbil du snackar om... Men, hellre det än ingen alls. ;-)

I och med att du redan har en leksak så skulle jag satsa på en R32, motorljudet från sexan och fyrhjulsdrift är aldrig fel.
Jag är inne på min andra bil med fyrhjulsdrift och kommer nog aldrig igen köpa något tvåhjulsdrivet som ska brukas när det är halt ute.

Vad det är/om det är, några skillnader mellan årsmodellerna har jag däremot ingen aning om. ;-)

kotten
2008-10-02, 22:58
Hej.
Satsa på en Golf Gti 30 edition med dsg låda
mycket bra bil. mvh


Synd bara att 30 edition är lite svåra att hitta. I Tyskland finns det betydligt fler att välja på. Visst har jag även tittat på denna bil, då den går att chippa enkelt till över 300 hkr, men då med framhjulsdrift.

Jag har tidigare ägt (det var ett tag sedan nu) både Golf VR6 och Corrado VR6 och gillade verkligen ljudet och vridmomentet från dessa motorer och kan erkänna att det lockar lite igen. Att man dessutom får all wheel drive är ju inte helt fel till en kommande vintersäsong.

kotten
2008-10-02, 23:00
Oj! Hej Lars, ska du tillbaka till VW igen? Välkommen på förhand, vi finns kvar och kan ta hand om dig!
Jag gissar dock att det är bruksbil du snackar om... Men, hellre det än ingen alls. ;-)

I och med att du redan har en leksak så skulle jag satsa på en R32, motorljudet från sexan och fyrhjulsdrift är aldrig fel.
Jag är inne på min andra bil med fyrhjulsdrift och kommer nog aldrig igen köpa något tvåhjulsdrivet som ska brukas när det är halt ute.

Vad det är/om det är, några skillnader mellan årsmodellerna har jag däremot ingen aning om. ;-)

Tjena Nisse

Tackar så mycket för välkomnandet. Jo, du har helt rätt i ditt antagande, detta skulle isf. bli min bruksbil.

Kul att se dig fortfarande här, känns som man backar nästan 10 år bakåt i tiden, det enda är väl att du och jag har blivit lite mer kloka.

Fredrix
2008-10-03, 04:06
Enda raka jag kommer på är väl att RCD300 stereon fick silverknappar ( och då eventuellt mp3 stöd ? ) från -06 till -07 ( kanske även på sen -06 ? ).


En annan sak, är R32 MKV en bra bil eller skall man satsa pengarna på en GTI DSG istället?

Enda minuset med ärren är väl bensinförbrukningen då om du ska ha den som bruksbil, kan man leva med det så skulle jag inte tveka att åka R !
( de e inte därför jag åker GTi )


OT: så var de ett kortreportage om R32 mkV i sista AutoMotor&Sport ( nr:20 )

kotten
2008-10-03, 16:21
Enda raka jag kommer på är väl att RCD300 stereon fick silverknappar ( och då eventuellt mp3 stöd ? ) från -06 till -07 ( kanske även på sen -06 ? ).



Enda minuset med ärren är väl bensinförbrukningen då om du ska ha den som bruksbil, kan man leva med det så skulle jag inte tveka att åka R !
( de e inte därför jag åker GTi )


OT: så var de ett kortreportage om R32 mkV i sista AutoMotor&Sport ( nr:20 )


Det skall jag kolla, tack

Joon
2008-10-04, 00:32
Jag kikade också på både GTIer och R32or innan jag slog till. Noterade som sagt 4wd och ljudet på plussidan för R32 men också mer praktiska saker som något större bagageutrymme och lägre bensinförbrukning (som också tidigare sagts) som fördelar för GTI. Gissar att det skiljer bortåt 3 dl per mil i förbrukning. Dessutom torde väl GTIerna vara något billigare i inköp.

Men hade jag hittat "rätt" R32a till rätt pris kunde det nästan lika gärna ha blivit en sådan. Har några Quattros i bagaget, så 4wd lockar alltid...

foffa2002
2008-10-04, 13:55
Kan ju vara värt att kolla om du kan hitta en SEATLEON eller liknande om du vill ha turbomotorn med 4-motion.

Basti
2008-10-04, 16:01
Kan ju vara värt att kolla om du kan hitta en SEATLEON eller liknande om du vill ha turbomotorn med 4-motion.


Då blir det den gamla modellen.....