handdator

Visa fullständig version : Caddy diesel - Motorn stannar



pb81
2008-09-30, 02:53
Tjenna!
Jag införskaffade mig en Caddy diesel igår. 1.6L
Det är ett par gånger nu under färd motorn dött av okänd anledning. Någon som kan ha någon aning om varför den gör det? När den dött så startar jag den som vanligt och tuffar vidare.

Körde 20 mil med den igår, efter 4 mil dog den, startade upp den och körde restrerande 16 mil utan problem.

// Paul

Rauken
2008-09-30, 16:34
Kan vara luft i systemet eller skit i filltret

bytt filter o lufta den och testa eller om någon slang läcker tex returen mellan spridarna

pb81
2008-09-30, 16:44
Jag få prova att byta bränslefilter!
kom fram till att det kanske kan vara problem med solanoiden som stänger av bränsletillförseln (som när man stänger av motorn). Vet inte hur ofta dem strular?

D.E
2008-09-30, 16:58
Lite offtopic men varför bryr du dig om hur den går när du ändå ska skrota den? :)

Eller köpte du 2 Caddy? :P

pb81
2008-10-01, 11:21
Hehe ja jag köpte två stycken!
Fick bytt oljan igår, motorn går riktigt fint nu. Har inte märkt av någora sudden death sen i förgår. Känns som att det varit något elfel någonstans. Tempmätaren är död nu oxå, pillade lite där stereon skall sitta så gick den igång.. Vettifan vad det är som är galet dock.

Rauken
2008-10-03, 08:53
kolla jordningen från bateriet till kaross osv..

Junfors
2008-10-03, 09:03
Jag få prova att byta bränslefilter!
kom fram till att det kanske kan vara problem med solanoiden som stänger av bränsletillförseln (som när man stänger av motorn). Vet inte hur ofta dem strular?

Jag hade lite glapp i min kontakt på pumpen för denna solenoid innan sladden gick av när sambon hade bilen till jobbet. Då fick jag åka och snabblaga kontakten.

Byt stiftet där i förbyggande syfte om det ser nåt slitet eller gammal ut tycker jag.