handdator

Visa fullständig version : Inter Alloy coilovers



Muppen
2008-09-27, 23:14
Hur funkar Inter Alloy coilovers? Billiga verkar dom vara men håller dom någon kvalité? Inte tänkt för bankörning utan användas på gata men kommer nog att få visa vad dom går för då med...:). Ska sitta på en Golf mk1. Var köper man dem billigast? Främst svenska butiker men tar gärna tips på utländska butiker också.

Sebbe
2008-09-27, 23:45
Hur funkar Inter Alloy coilovers? Billiga verkar dom vara men håller dom någon kvalité? Inte tänkt för bankörning utan användas på gata men kommer nog att få visa vad dom går för då med...:). Ska sitta på en Golf mk1. Var köper man dem billigast? Främst svenska butiker men tar gärna tips på utländska butiker också.

Ebay eller Gruppköpen på vwgolf forumet. Köpte mina på gruppköp. Alldeles för hårda för gatan, hemskt att köra bilen på allt annat än nyasfalterat. Men de funkade bra på bana. Nu åkte jag nog inte mer än ca 200 mil med dem innan jag sålde bilen så kvaliten i längden kan jag inte säga någonting om. Jag körde med Forza´s Grupp N fjäderben innan (Bilstein). Det var ännu värre, då trodde jag karossen skulle spricka när man körde över gruskorn.

Mini_me
2008-09-27, 23:59
Har såna (eller liknande) på min Corre och dom är som sagt hårda och lite studsiga...min bil blir lite väl hoppig bak med dessa pga att fjädern glappar när bilen hissas upp (samma höjd som mina KONI ben innan och dom glappa noll).

Men för det priset så kan man inte klaga tycker jag...och som sagt jag har kanske oxå kört 200mil gata och har inte haft några problem.

Köpte via VWgolf´s gruppköp.

onk
2008-09-28, 00:06
Man kan köpa likadana på ebay för 2000:- med frakt.
Polarn har sånna på sin Jetta i typ max nersänkt läge och jag tycker inte dom är så värst stötiga.
Han har iofs 14" med typ orgdäck, det lär väl bättra på komforten en del.

Kör själv med snäppet "finare" coils på min mk3a, även där är coilsen i botten och komforten kan jag inte klaga på.

Eller så har man vant sig efter år av självplågande i diverse obekväma bilar...

zchnygg
2008-09-28, 00:37
kör dom med 14 tummare och 60 profil tror jag.. inget fel på dom men dom är bra stutsiga.. inte stötiga med stutsiga.. ska dock prova att ställa upp dom lite i höjd.. men för dom pengarna är det bra grejjer..

P-plats.se
2008-09-28, 00:47
Har nu kört lite med mina på ettan och kan väl säga att det funkar för en posörvagn som min etta MEN nån vidare kvalite vill jag inte påstå att det är. Dock är dom ju helt klart värda sina pengar och har man inga större krav mer än att kunna ställa höjden så funkar dom klockrent.
Att dom skulle vara för hårda tycker inte jag men jag hade ju inte tänkt mig någon komfort heller utan en stum bil. Problemet är enligt mig returen på dämparna som inte funkar ett skit...
Ångrar mig inte en minut men på min BruxBora skulle jag aldrig montera dom utan där är det kvalite. Samma gäller om jag ska bygga nåt för lite mer aktiv körning där det skulle bli mer kvalite.

Jani Hast
2008-09-28, 10:03
Jag tror det är sådansom sitter på min Golf m1 och dom är HÅRDa i botten läge och 185*50/15 däck. Men bilen känns ändå som en go kart. =)

Skulle inte köra en vinter med dom fär då blir dom inte bra.

Har FK på min bruks Jetta och dom blev inte så vakra efter en vinter. Lite svårt att sänka bilen mer i våras men lite våld löste det. =)

Muppen
2008-09-28, 10:47
Låter som att det skulle kunna bli en uppsättning då. Bilen kommer inte att köras dagligen utan det blir väl mer nån liten vända i veckan bara o då lider man nog inte så mycket av att dom är hårda, men kommer nog att bli livat i bilen med helt rensad inredning, bur, urethanbussningar m.m.
Ska se om jag kan få tag i en uppsättning via vwgolf det verkar enklare än att beställa dem själv.

3L1T
2008-09-28, 12:28
Köper du via "gruppköpen" på vwgolf forumet så blir du i princip lurad på pengar.

R.Grönberg
2008-09-28, 12:44
Köper du via "gruppköpen" på vwgolf forumet så blir du i princip lurad på pengar.

Lurad och lurad??Det vart ju lite fel tycker ju iaf jag när jocke har varit snäll och ställt upp och tagit emot och skötit beställningarna. 3/4 som ligger på sina coils nu för tiden hade nog inte gjort det om det inte varit för jocke

Muppen
2008-09-28, 13:03
Köper du via "gruppköpen" på vwgolf forumet så blir du i princip lurad på pengar.


Visa på mig en länk där jag kan köpa dem förmånligare så får jag tänka över det. Tycker att det verkar vara hyffsat pris ändå på dom som han tar hem, smidigt med frakt o allt. Är väl samma som säljs på Stytun.se http://www.stytun.se/index.php?act=viewProd&productId=263 för 3990:-.

zchnygg
2008-09-28, 13:26
Köper du via "gruppköpen" på vwgolf forumet så blir du i princip lurad på pengar.

hur blir du lurad.. jag köpte mina av jockeH och är nöjd med valet av leverantör av ovan nämda coilsovers. gav 2600 för en uppsättning och det kanske är 600 mer än om man skulle köpt själv via ebay..

MEN. personligen betalar jag gärna dom extra pengarna för att slippa surfa runt på div tyska sidor och krångla med pengar till och från olika tyska banker.. för mig var det smidigt att låta jocke sköta om detta och jag fick grejjerna till dörren enligt utsatt tid..

är det att bli lurad så blir jag gärna lurad flera gånger...

mattiask
2008-09-28, 13:27
Köper du via "gruppköpen" på vwgolf forumet så blir du i princip lurad på pengar.

Väldigt många vet om att dom finns att köpa för några hundra billigare på ebay, men det har funkat såpass smidigt att det lätt varit värt det att låta jocke fixa allt.

onk
2008-09-28, 13:48
Lurad är väl ett väldigt starkt ord att ta till.
Dock så gör han det ju inte av välgörenhet. Det finns ju helt klart pengar att tjäna.

Jag har själv funderat på att ta hem grejer åt andra men då vill man gärna erbjuda någon slags garanti och även om tyskarna är bra att ha att göra med när grejerna är hela så vet man inte hur dom är när skiten är trasigt..
Enligt Jocke så tar han på sig allt sånt och det är ju bra, men jag vet inte om det har behövts någongång?
Sen att han säger sig sälja ett märke av coils men det sen kan dyka upp något annat, det var ju någon som fick en sort fram och en annan bak tex, det kanske man inte bryr sig om?

Till slut kan jag inte förstå varför alla tror att det är så jobbigt att köpa grejer från ebay.
Du hittar en grej som man kan köpa direkt, bekräftar att man vill ha det.
Klickar in på paypal där allt är ifyllt sen tidigare och så trycker man på ok 2-3 ggr.

Själva reggningen på ebay tar 20 min och varje köp efter det 2 min.
Kan inte bli så mkt bättre om man frågar mig.

gicke
2008-09-28, 15:41
MEN. personligen betalar jag gärna dom extra pengarna för att slippa surfa runt på div tyska sidor och krångla med pengar till och från olika tyska banker.. för mig var det smidigt att låta jocke sköta om detta och jag fick grejjerna till dörren enligt utsatt tid..

Egen erfarenhet av köp från tyskland då eller massa skitsnack?

1. Skaffa ett konto på ebay.com
2. Skaffa ett konto på paypal
3. Ta reda på vad produkten du vill ha heter på tyska i det här fallet "gewindefahrwerk".
4. Leta upp produkten du vill ha och genomför köpet via paypal, om man inte är helt efter så klarar man detta utan att kunna tyska.

Alla stora säljare på ebay har paypal som betalningsalternativ vilket är det bästa som finns, det kan inte bli enklare. Om man nu ska göra köp via kontoöverföring så är det också enkelt om man har tillgång till internetbank. Man får alla uppgifter av säljaren efter genomfört köp sen är det bara skriva i de och föra över pengarna, det tar ungefär 5 minuter och det har inte varit några problem alls de gånger jag gjort det.

zchnygg
2008-09-28, 18:11
Egen erfarenhet av köp från tyskland då eller massa skitsnack?

1. Skaffa ett konto på ebay.com
2. Skaffa ett konto på paypal
3. Ta reda på vad produkten du vill ha heter på tyska i det här fallet "gewindefahrwerk".
4. Leta upp produkten du vill ha och genomför köpet via paypal, om man inte är helt efter så klarar man detta utan att kunna tyska.

Alla stora säljare på ebay har paypal som betalningsalternativ vilket är det bästa som finns, det kan inte bli enklare. Om man nu ska göra köp via kontoöverföring så är det också enkelt om man har tillgång till internetbank. Man får alla uppgifter av säljaren efter genomfört köp sen är det bara skriva i de och föra över pengarna, det tar ungefär 5 minuter och det har inte varit några problem alls de gånger jag gjort det.

och efter att ha läst detta känner jag fortfarande att det lätt var värt 600 spänn att slippa det.. var inne på tyska ebay och kikade men det var enbart krångligt då jag inte kan ett ord tyska och inte har intresse av att lära mig det heller..

fast det är ju min åsikt.. jag anser att jag har råd att lägga dom extra hundringar som det kostar att slippa krångel.. har man inte råd med dom så slipper man..

mejn
2008-09-28, 18:18
Kan säga att kärt barn har många namn,
http://www.autotechnics.nl/6d8bda91-0fd8-4324-8537-2161b56e1b25.aspx

3L1T
2008-09-28, 18:38
Ojoj, vad folk reagera.
Jag skrev "i princip lurad".
Lurad i den meningen att det är (enligt mig) inga gruppköp. Du som köpare tjänar inga pengar på dessa "gruppköp". Du förlorar snarare pengar genom att gå ihop med ett gäng andra och köpa hem dessa varor tilllsammans.

Vad betyder GRUPPKÖP för er?

För mig betyder det att man är ett par stycken som tillsammans tar hem ett par produkter för att få ner priserna. Så att alla tjänar på det.

GRUPPKÖP är för mig INTE att EN person ska tjäna pengar på de andra.



En helt anna sak är om en person lägger upp och säger, Jag kan hjälpa dig få hem en billig sänkningsats från tyskland om jag får tex 600kr av dig för att jag hjälper dig.

Så får man själv avgöra om man tycker det är värt det eller inte.


Väldigt många vet om att dom finns att köpa för några hundra billigare på ebay, men det har funkat såpass smidigt att det lätt varit värt det att låta jocke fixa allt."Väldigt många vet om det", och de som inte vet om det utan tror att de får hem sakerna billigare för att de gör ett gruppköp.
Blir inte de lurade då?


Visa på mig en länk där jag kan köpa dem förmånligare så får jag tänka över det. Tycker att det verkar vara hyffsat pris ändå på dom som han tar hem, smidigt med frakt o allt. Är väl samma som säljs på Stytun.se http://www.stytun.se/index.php?act=viewProd&productId=263 för 3990:-. www.stytun.se Ser för mig ut att vara ett företag.
Hela idén med företag är att de ska tjäna pengar?
Gör de "gruppköp"?


Edit:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gruppk%C3%B6p
"Grundidén är att gruppköpet ska vara ideellt men ge ett minimalt överskott för organisatören"
Visst kan organisatören tjäna några kronor på att hjälpa till att sammordna allt.
Men då kan det ju framgå i dessa "gruppköp"-annonser. I de flesta fall står det tvärt om. "Priserna är pressade till max och jag tjänar minimalt."
Är priserna pressade betyder det att alltså att organisatören tjänar ännu mer på dig.

Edit2:
Åter igen, jag menar absolut inte att man är dum på något vis om man låter någon annan hjälpa en hem med delar från tex tyskland. Men man ska vara medveten om att den som hjälper en tjänar verkligen pengar på det.

Mini_me
2008-09-28, 19:20
"Väldigt många vet om det", och de som inte vet om det utan tror att de får hem sakerna billigare för att de gör ett gruppköp.
Blir inte de lurade då?


Är väl bra att han tjänar pengar...och framgår tycker jag att det gör klart och tydligt iom att ett flertal personer blir asförbannade att dom inte kom på det före (i detta fall JockeH) säljaren/killen som fixar och påtalar det 4000ggr.

Orkar man då inte läsa en hel tråd så får man f*n skylla sig själv.


Jag både kan och har handlat på E.bay men jag håller med en av talarna ovan...jag har råd att betala för att slippa krångel med banker , ebay , tyskan mm.

------------------------------------------

MEN! Skit samma...killen ville ha info om hurvida dom var bra eller inte och jag tycker det framgår att dom flesta har liknande erfarenheter av dessa Coils.

Så ska vi pratar gruppköp eller inte kan vi göra en ny "V-tech" tråd och börja ösa skit och höger och vänster=)

Så..lås tråden=)

3L1T
2008-09-28, 19:29
Lås inte tråden.
Diskutera dämparna :D

Smurfen
2008-09-28, 22:23
Hur funkar Inter Alloy coilovers? Billiga verkar dom vara men håller dom någon kvalité? Inte tänkt för bankörning utan användas på gata men kommer nog att få visa vad dom går för då med...:). Ska sitta på en Golf mk1. Var köper man dem billigast? Främst svenska butiker men tar gärna tips på utländska butiker också.


har åkt några hundra mil med mina och är lika nöjd nu som när jag monterade dem. Inte alls stumt utan distingt. inte som en svamp men full komfort på vägen. Går att kasta in folk utan att de sjunker en massa. Då åker jag på 195/45/15 så det är inga ballongdäck. Tycker att dämparna arbetar där de skall för svänga kan man allt göra. Däcken som sätter stopp vid kurvtagning.

JWO
2008-09-28, 23:06
Så ska vi pratar gruppköp eller inte kan vi göra en ny "V-tech" tråd och börja ösa skit och höger och vänster=)


Nu trampade du på min fot kändes det som....

Ang. V-tech tråden har det framgått en hel del info som varit vettig, inte bara ösa skit...

D.E
2008-09-29, 01:06
Jag vet inte exakt vad mina är då det inte står något märke på dem men de ser ut såhär:

http://i124.photobucket.com/albums/p26/MDSE/IMG_0094.jpg

Antar att det är samma sak... Kan inte kommentera något speciellt utom att det går att få det vääääldigt lågt. :) Bilen står dock i samma läge nu som när de monterades.

Jag köpte mina över eBay, det gick smidigt och jag fick råd till att inhandla en tvåliters passatmotor också ;)

Mini_me
2008-09-29, 07:41
Nu trampade du på min fot kändes det som....

Ang. V-tech tråden har det framgått en hel del info som varit vettig, inte bara ösa skit...



Har inget med dig att göra.

Sebbe
2008-09-29, 09:02
12345

Muppen
2008-09-29, 17:07
Låter som att det blir en uppsättning såna, får testa ett tag skulle man bli alltför missnöjd är det ju inga jättepengar. Är mest sugen att få bilen på hjul nu till en rimlig kostnad. Höll på att göra i ordning en golf Mk1 ett par år tidigare men sen blev det stillestånd. Nu har man fått i ordning verkstad/garage hemma så nu tände man en gnista igen. Kanske skulle ta och starta en projekttråd om den, har kort från hela byggprocessen..:)

Lillen
2008-09-29, 22:39
Kanske skulle ta och starta en projekttråd om den, har kort från hela byggprocessen..:)

JA tack!

Muppen
2008-09-30, 18:10
Nu är det beställt en sats i alla fall, får se hur dom funkar, troligen blir det ingen åkning förns förhoppningsvis i vår. Ska ta och dra igång en projekttråd så fort jag hinner, ska leta igenom lite bilder o så o se vilka som kan vara värda att ta med. Alla gör så seriösa projekttrådar så man vill ju inte vara sämre..:)

Muppen
2008-10-03, 20:27
Idag dök dämparna upp, snabbt o smidigt! Återstår att se hur dom funkar på bilen men det får vänta ett litet tag till, sitter ju ingen motor i än så..:)