handdator

Visa fullständig version : Slangvärmare mk2



mattiask
2008-09-27, 21:52
Gav mig på att försöka montera blockvärmare på min mk2a med kr-motorn, men det gick inge vidare. Trångt som attan var det. Funderar nu på att köpa en slangvärmare och montera den på den undre slangen nära termostaten. Kommer det funka hyffsat tror ni?

Henrik.M
2008-09-27, 22:34
Gav mig på att försöka montera blockvärmare på min mk2a med kr-motorn, men det gick inge vidare. Trångt som attan var det. Funderar nu på att köpa en slangvärmare och montera den på den undre slangen nära termostaten. Kommer det funka hyffsat tror ni?

Kommer inte att fungera alls.
Du får ingen cirkulkation på vattnet utan värmer bara vattnet ikylare och därmed bränner du även värmaren.
Den kokar sönder.

mattiask
2008-09-28, 02:04
Kommer inte att fungera alls.
Du får ingen cirkulkation på vattnet utan värmer bara vattnet ikylare och därmed bränner du även värmaren.
Den kokar sönder.

Ajfan.. Är det bara blockvärmare som gäller på mk2?

Henrik.M
2008-09-28, 03:07
Ajfan.. Är det bara blockvärmare som gäller på mk2?

jepp.

mattiask
2008-09-28, 11:07
jepp.

Okej. Har du några tips för monteringen? Underifrån verkade svårare än uppe, så jag plockade bort insuget för att komma åt bättre men de gick ändå inte. Grenröret får jag inte bort för muttrarna är så rostiga och slitna.

Henrik.M
2008-09-28, 13:07
Underifrån och så tar du en frostplugg som är lättast att komma åt.
Brukar vara någon av dom 2 pluggarna mot mitten.
Grenrör behöver ej demonteras.

Knackar ur frostpluggen & knacka in värmaren.

mattiask
2008-09-28, 15:22
Underifrån och så tar du en frostplugg som är lättast att komma åt.
Brukar vara någon av dom 2 pluggarna mot mitten.
Grenrör behöver ej demonteras.

Knackar ur frostpluggen & knacka in värmaren.

Tyckte ingen var speciellt lätt att komma åt, då de sitter motorväste, drivaxel mm i vägen. Kanske underlättar med en lyft?

Henrik.M
2008-09-28, 16:15
Tyckte ingen var speciellt lätt att komma åt, då de sitter motorväste, drivaxel mm i vägen. Kanske underlättar med en lyft?

Ja. =)