handdator

Visa fullständig version : Golf 2, Elfel?.



Kungs
2008-09-26, 09:43
Tjenare, alla kunniga. Jag har en Golf 2, -89:a, GTI 16v.
Som jag nyligen har köpt, då förra ägaren påstår sig säga att det är inget fel med Alarmet.

Men jag har inte rört en enda fena på alarmet, nu till felet..

Jag har ett bla punkt alarm system, som har crashat totallt?, eh.
Varje gång jag öppnar dörren så går larmet, det finns en knapp under ratten ungefär - Som leder till Alarmet, och om jag stänger av och på det så ska det sluta. Men det gör det inte.
Alarmet är kopplad i två doser, en som ska sitta på den andra dosan, så den inte larmet går.
Och alarmet ska sitta mot fönstret.

Det är något automatiskt. För ibland när jag inte är i bilen så lyser inte lampan på dosan (alarmet.
Men sedan på morgonen när jag ska upp till skolan/jobbet så lyser det, och då går larmet, såfort jag öppnar dörren. Tjuter som bara den och grannarna undrar ifall jag har snott bilen ungefär, (det var kul i början men har verkligen tröttnat på larm *****).

Plus att Central låset nyligen slutade funka då alarmet har varit som det var.
Bilen går inte att starta pga larmet, den är troligtvis kopplad till batteriet>generatorn>tänningen?.

Nu till frågan, hur ska jag bära mig åt för att få bort detta larm?, stänga av det. Har försökt så mycket och idag så kommer jag inte till jobbet för att bilen startar inte, var tvungen att klättra ut genom takluckan.sad

Sitter två sladdar på pluss kon, en blå och en svart. Alarmet måste vara kopplat runt för det sitter en anslutning imellan dom två sladdarna, ner till generatorn antar jag.
/Mvh Victor.

Edit;Jag tog bort en utav sladdarna till + på batteriet, fick igång bilen, körde iväg en sväng..Sen började det tuta och bilen stängdes av. Fick gå hem..