handdator

Visa fullständig version : Skillnader 02A och 02C?



Lindström
2008-09-23, 20:01
Hur mycket skiljer den vanliga 02A lådan mot 02A syncron. Har inte sett hur 02A syncro-lådan ser ut så berätta gärna vad som skiljer.

*Ändrat rubrik

David L
2008-09-23, 22:09
Kopplingshus, diff, fördelningslåda, hö. drivfläns. Innehållet är annars lika sånär som på utväxling.

Lindström
2008-09-23, 22:23
Tack för svaret. Blir lite följfrågor, ursäktar så här i förväg för alla eventuella "dumma frågor" som kommer. Men frågar man inget så lär man sig ju inget heller.

Om man har en corrado g60-motor med tillhörande koppling, drivaxlar och 02A-låda, hur mycket av delarna som redan finns måste bytas ut då för att istället få detta att fungera mot en 02A-syncro? Givetvis krävs det en hel del för att få drivningen till bakhjulen men tänker mer nu bara på att få lådan att passa ihop med motorn. Går det t.ex. att använda samma koppling som tidigare?

Sn00k
2008-09-24, 13:04
finns ingen 02A syncro, däremot en 02C ;)

men svar ja, samma koppling f0nkar.
vänster drivaxel kan du även använda.
höger lär du ha tag på den kortare iom att vinkelväxeln bygger in ca 2-2.5dm bakom motorn åt högra hållet.

Lindström
2008-09-24, 19:34
finns ingen 02A syncro, däremot en 02C ;)

men svar ja, samma koppling f0nkar.
vänster drivaxel kan du även använda.
höger lär du ha tag på den kortare iom att vinkelväxeln bygger in ca 2-2.5dm bakom motorn åt högra hållet.

Tack för rättelsen. Har hört andra använda uttrycket 02A syncro men började faktiskt misstänka att det var något fel igår när jag surfade runt å sökte lit info på 02A syncro.

Funderar på en lämplig donatorbil om man skulle bygga något i stil med detta någon gång. Visst måste passat syncro från 91-93 vara ett lämpligt val? Eller finns det bättre/sämre versioner av denna låda/fyrhjulsdrift?

Hur mycket tror ni drivlinan från en sådan klarar?

Sjovold
2008-12-18, 18:19
Ja har för mig att dom som gjort de bruka använda låda mm. från en passat G60 syncro rätta mig om ja har fel...