handdator

Visa fullständig version : Fråga ang. Solfilm/toning



Fredrik Eidlert
2008-09-23, 11:23
Har fått bra pris på toning av rutorna på min bil. Men när jag fick se vad killen gjort tidigare blev jag lite tveksam. Det var en del små bubblor, pga skräp på fönstret vid monteringen. Han påstod att han gjort rent på alla sätt, och att det på en beg-bil är svårt att få det bättre.

Stämmer detta eller ska jag gå till ett proffs?
Vilka är seriösa (och helst prisvärda) i norra delarna av Stockholm?

//Fredrik

Henrik.M
2008-09-23, 12:02
Har fått bra pris på toning av rutorna på min bil. Men när jag fick se vad killen gjort tidigare blev jag lite tveksam. Det var en del små bubblor, pga skräp på fönstret vid monteringen. Han påstod att han gjort rent på alla sätt, och att det på en beg-bil är svårt att få det bättre.

Stämmer detta eller ska jag gå till ett proffs?
Vilka är seriösa (och helst prisvärda) i norra delarna av Stockholm?

//Fredrik


Min bil lämnade jag in 2ggr varav 1 ruta gjordes om 4ggr innan den blev bra.
Detta pga av dammpartiklar innaför solfilmen.
Då hade jag bilen inlämnad hos en firma som enbart håller på med solfilm och dessutom jobbar i kontollerad miljö.

Jag är iofs ganska pedantisk när det gäller min bil och jobb jag lämnar bort och betalar för.

Så det är ju upp till bilägaren hur noga man är , vissa kanske skiter i ett damkorn eller två.

JWO
2008-09-23, 13:14
Har fått bra pris på toning av rutorna på min bil. Men när jag fick se vad killen gjort tidigare blev jag lite tveksam. Det var en del små bubblor, pga skräp på fönstret vid monteringen. Han påstod att han gjort rent på alla sätt, och att det på en beg-bil är svårt att få det bättre.

Stämmer detta eller ska jag gå till ett proffs?
Vilka är seriösa (och helst prisvärda) i norra delarna av Stockholm?

//Fredrik


Lämna det till någon seriös firma, jag har lämnat mina bilar till en och samma kille, solfilmsmontören i Helsingborg, lika bra resultat varje gång.

Blir det någon bubbla eller liknande och han inte gör om de för han tror inte de går få bättre kommer du störa dig på de till tusen!

Bara min åsikt om det hela!

Micke_GTi
2008-09-23, 20:37
Gjorde mitt hos Mr. Cap och det blev kanonbra!
Rekomenderar dem om någon ska göra det i jönköpingsområdet.