handdator

Visa fullständig version : Artikel vs artikelnummer, hjälp bitte.



Nattuggla
2008-09-19, 17:17
Bilen har gått skit ett bra tag men inte lyckats lokalisera vad det var, bytte LMM, stift och lite sådant. Hjälpte föga dock. En av mekarna på lokala VAG hörde dock vad det var för fel direkt, pyste fint från motorn. Lyckats hitta slangen och bytt den, bilen går bra igen. Men nu är ju frågan, vad för slang byttes? Artikelnummer har jag men inte vad den är till, står bara slang på kvittot.

Artikelnummer är 06A 103 221 AF på slangen som byttes, nya har 06A 103 221 BK. Så vad är det för slang, och vad gör skillnaden på de två slutbokstäverna?

Finn
2008-09-19, 17:23
Skillnaden på slutsiffrorna e nog för att delen har blivit nummerändrad vilket betyder att dom gjort någon ändring/förbättring på delen.

T-mek
2008-09-19, 20:55
Nu kan jag ju inte alla artikelnummer i huvet, men:
Om du har en passat med 1,8t så sätter jag en piggelin på att det är slangen som går längs med insuget på vänstersidan från spjällhusanslutningen och sen gör en 90-gradersböj för att ansluta till vacuumledningen för bromsservon. Den är delvis dold av expansionskärlet.

Att den är ändrad/förbättrad är bra, för originalkvaliteten på den slangen är lindrigt sagt kass!

Henrik.M
2008-09-19, 21:05
Nu kan jag ju inte alla artikelnummer i huvet, men:
Om du har en passat med 1,8t så sätter jag en piggelin på att det är slangen som går längs med insuget på vänstersidan från spjällhusanslutningen och sen gör en 90-gradersböj för att ansluta till vacuumledningen för bromsservon. Den är delvis dold av expansionskärlet.

Att den är ändrad/förbättrad är bra, för originalkvaliteten på den slangen är lindrigt sagt kass!

Art nr hänvisar till en urluftningsslang som sitter på Golf/Bora.
Mest troligt den slang du syfter på T-mek fast på en anna bilmodell. =)

T-mek
2008-09-20, 02:01
Jaha, där ser man! Stolpe ut alltså.. :-P