handdator

Visa fullständig version : Ljus auto på import mk3, Hur göra?



Rickard.v
2008-09-18, 17:25
Som rubriken säger.

Hur ska man göra för att koppla in halvljusautomatiken på en importbil.
Min Golf gti 16v mk3 kommer från italien.

Henrik.M
2008-09-18, 21:12
http://www.mixonelektronik.se/halvljusautomatik/VWGolf+III/VW-3/116

Rickard.v
2008-09-19, 21:42
Jag tänkte mer på vilken kabel som ska kopplas var. Tänkte rota lite i elsystemet.

Inte någon dyr amatör lösning

Henrik.M
2008-09-19, 21:49
Jag tänkte mer på vilken kabel som ska kopplas var. Tänkte rota lite i elsystemet.


Inte någon dyr amatör lösning.

De om något är ju en dyr amatörlösning.
Man bör veta vad man gör innan man gör det , annars är risken stor att du bränner hela bilen.


Men iaf.
Det är skillnad på ljuspåslag på bilar med och utan Automatisk halvljus.
Sen har du inte alla stift in bakom ljuspåslaget från elcentralen på en bil utan automatiskt halvljus,
Vilka kablar det handlar om har jag ingen aning om.

Går ju även att bygga ett eget kit med egna relän , om man vet hur man ska göra.

J.L
2008-09-20, 16:20
Köp en ljuskontakt ( omkopplaren till vänster om ratten ) begagnad på skroten från
en svensk-såld bil så är problemet löst.

Henrik.M
2008-09-20, 17:18
Köp en ljuskontakt ( omkopplaren till vänster om ratten ) begagnad på skroten från
en svensk-såld bil så är problemet löst.

Vad jag vill minnnas så är det inte kopplat på samma sätt i kabelhandsken på en bil med och utan automatisk halvljus.

Så att bara skifta ljuspåslag tor jag inte löser problemet.


Kan iofs ha fel......Mk3 är inte min starka sida.

salmiakboven
2008-09-20, 19:48
Ett tips..

Finns en sats för inkoppling av halvljusautomatik på tradera såg jag. Var ny med beskrivning och tydligen köpt på VW.. värt att kolla upp iaf.

Annars så ska en duktig bilmek med vana av fordonselektronik kunna fixa detta lätt, fick själv ett separat relä inkopplat på knappt en halvtimme och det fungerar klockrent.